HAON Sziréna

2012.01.29. 13:15

Vonatozás a városközpontban Debrecenben

Debrecen - Vasúti szerelvény futhat villamos síneken a jövőben. Többek között erről tartott előadás Ekés András, a Városkutatás Kft. ügyvezetője azon a rendezvényen, melyet a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezett meg szerda este.

Debrecen - Vasúti szerelvény futhat villamos síneken a jövőben. Többek között erről tartott előadás Ekés András, a Városkutatás Kft. ügyvezetője azon a rendezvényen, melyet a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezett meg szerda este.Debrecen elővárosi vasúti közlekedésében páratlan lehetőségek rejlenek, mindezt a néhány héttel ezelőtt elkészült megvalósíthatósági tanulmány részletes bemutatásával igazolta a szakember. – Fontos lenne, hogy az elővárosi vonalaknak több helyen legyen megállóhelye, azért hogy a Debrecenből induló vonatok meg tudjanak állni Ipari Parknál és a nagy bevásárlóközpontoknál, hiszen ezek hatalmas munkahelyi és kereskedelmi szolgáltatási területek – mondta Ekés András.

A konzorciumi tagokkal közösen három megvalósítható változatot dolgozott ki a szakember. A minimál változatnál cél, hogy újra elérjék a tervezési sebességet melynek köszönhetően akár felére csökkenhetne a menetidő. Jelenleg sok olyan vonal van, ahol eredetileg 80 km/h-val lehetett haladni, a sínek állapota miatt most azonban mindössze 40km/h–val lehet menni. A közepes változatnál  sűrűbb követést javasolnak, emellett radikálisan csökkentenék a volán szerepét, viszont a vonalhálózatát úgy szerveznénk át, hogy a nagyobb településeken a busz „ráhordaná” az utasokat a vonatra.

Tram–train

Az átjárható elővárosi közlekedési rendszer vagyis a tram–train a városi villamos közlekedés és az elővárosi vasúti közlekedést rendszernek tekintik, így a szerelvények több ponton átjárhatók lennének egyik rendszerből a másikba. A közlekedés ezen formájának célja, hogy a villamosokat és a városhatárokon kívüli tágabb vonzáskörzetben található hagyományos vasutakat összekapcsolják, így átszállásmentes utazás válhat lehetővé a városon kívüli területek és a városközpont között. Ez megvalósítható lenne egy már létező szerelvénnyel, mely a településen belül villamosként üzemelne, ám a vasútra dízel rendszerrel lépne ki.

Ezek is érdekelhetik