2021.01.31. 10:30
Hét esztendeje növekednek
Az extrém körülményekkel teli évben rendkívüli eredményt értek el.
Volvo XC40
Fotó: Volvo
A Volvo magyarországi hálózata tizenhárom márkakereskedésből áll, és 2020 nyarára az összes kereskedésük, így a nyíregyházi is a modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli.
A szegmens első helyezettje
A Volvo Autó Hungária tavaly 2213 eladással új értékesítési rekordot ért el. Ez már a hetedik egymást követő növekedési év az eladásaik szempontjából. Az eredmény annak fényében még értékesebb, hogy a Covid–19-vírus egyik következményeként a tavaszi hónapoktól jelentősen csökkent az új autót vásárolni szándékozók száma, ezt mutatja a hazai autópiac 18,9 százalékos visszaesése is az elmúlt esztendőben. Tavaly a három XC modell, az XC40, az XC60 és az XC90 között oszlott meg. Magyarországon 2020-ban lett először a legnépszerűbb Volvo modell az XC40-es, amiből 684-et helyeztek forgalomba, ezzel az autó a prémium C-SUV szegmens első helyén végzett. Ezt követte alig lemaradva az XC60-as típus 633 autóval, ami szintén az első helyet jelenti a prémium D-SUV szegmensben. Az XC modellcsalád zászlóshajója, az XC90 a márka harmadik legnépszerűbb modellje lett.