Helyi közélet

2015.10.08. 19:25

A dobogó tetejére állhattak

Nyíregyháza - Az SBS-Sziko Team elsöprő győzelemmel nyerte meg Maconkán a versenyt.

Nem csak szép magyar, de egyben szép nyíregyházi siker is született a 9. Professzionális Bojlis Európa Kupán, amelyet szeptember elején rendeztek meg Maconkán. A Kovács Zoltán, Szigetfalvi András és Bessenyei György alkotta SBS-Sziko Team elsöprő győzelemmel, 964,82 kilogramm összfogással érte el az első helyet.

A fiatalok nemcsak az első helyért járó kupát, hanem a versenyen kifogott legnagyobb halért és a legnagyobb koi pontyért járó díjat is hazahozták. A legnagyobb ponty súlya – ami egyben tórekord is –, 25,87 kg, a legnagyobb koi ponty pedig 9,95 kilogrammos volt.

Felváltva aludtak éjszaka

– A bojlis Európa-kupa egy 115 órás verseny, vasárnap délutántól péntek délig tartott – avatott a részletekbe Kovács Zoltán, aki a társaival eddig valamennyi Európa-kupán részt vett, s most érte el a legjobb eredményt a tíz éve változatlan felállásban versenyező csapat. – Éjjel-nappal horgásztunk, éjszaka felváltva aludtunk egy rövid ideig. Míg az egyikünk aludt, a másik kettő figyelte a botokat. Hárman négy felszereléssel horgászhattunk, természetesen néhány tartalékbotot előre elkészítettünk.

Senki sem mehet biztosra

– Maconkán senki sem mehet biztosra, nincs bevált hely. Azon a helyen, ahol mi horgásztunk, még soha senki sem ért el említésre méltó eredményt. Kezdetben volt olyan éjszaka, hogy több mint 200 kilogramm halat fogtunk, de aztán megfordult a szél, s már nem jött annyira intenzíven a ponty – magyarázta a csapat vezetője, akivel az édesapja szerettette meg a horgászatot, a tiszalöki erőmű felett és alatt vallatták a folyót. A hitvese már versenyzőként ismerte meg, így tudta, hogy mit vállal, s a két kislánya is elfogadja az édesapa hobbiját.

– A cégem által gyártott bojlit használjuk, s a terméknek az a legjobb reklám, ha a különböző versenyeken jó eredményeket érünk el. Többféle bojlira van szükség a versenyeken, hiszen hatékonysága függ az időjárástól, a tó vizének minőségétől, de még arra is ügyelni kell, mennyi keszeg van a vízben – árulta el a siker titkát Kovács Zoltán.

KM-MML

Ismeretek, tapasztalatok

– Mind a hárman szeretjük a kihívásokat. A versenyek ugyanakkor új ismereteket, tapasztalatokat is jelentenek, jó érzés nagy eredményeket elérve sikeresnek lenni. Nyitottak vagyunk az új dolgokra is, hiszen a horgászipar is folyamatosan fejlődik. Egy-egy ilyen versenyre fel kell készülnünk fizikálisan és szellemileg is, hiszen profi a mezőny, éppen ezért fontos mindig valami kis plusszal is előrukkolni – tette még hozzá a sportember.