2020.04.10. 20:00
Hívja az ügyeletes orvost!
A felnőttek és a gyermekek szülei először hívják fel telefonon az ügyeletet!
Fotó: KM-archív
A veszélyhelyzetre való tekintettel az egészségügyi ellátás szempontjából elsődleges a telefonos segítségkérés, ezzel is csökkentve az orvos-beteg találkozások számát.
A nyíregyházi Egészségügyi Alapellátási Igazgatóság kéri, hogy a felnőtt- és gyermekorvosi ügyelet felkeresése előtt a felnőttek és a gyermekek szülei először telefonon hívják az ügyeletet, amely alapján tanácsot, tájékoztatást kapnak a beteg állapotának megfelelően az esetlegesen szükséges további ellátásról is.
Amennyiben az ügyeletes orvos a beteg fizikális vizsgálatát és ellátását szükségesnek látja, javasolni fogja az orvosi ügyelet felkeresését vagy sürgős esetben az Országos Mentőszolgálatot értesítve biztosítják a beteg sürgősségi ellátását.
A veszélyhelyzetre tekintettel jelenleg a beteg otthonában orvosi ügyeleti betegellátás csak nagyon különleges esetben történhet – olvasható az igazgatóság tájékoztatójában.
Előzetes szűrés
A felnőtt ügyeleti ellátás folyamatos, de munkaidőben, a szokott rendelési és rendelkezésre állási időben elsősorban a beteg saját háziorvosát kell telefonon keresni.
A gyermekorvosi ügyeleti ellátás hétköznap 18 órától másnap reggel 8 óráig érhető el, illetve hétvégi és munkaszüneti napokon folyamatos.
Minden beteg, illetve a szülő és a gyermek, ha az orvosi ügyeletnél megjelenik, úgy előzetes szűrésen vesz részt a bejáratnál, amely testhőmérséklet-mérésből és a protokoll szerinti kikérdezésből áll. Ezt követően következhet a beteg fizikális vizsgálata, ellátása a rendelőben.
Fogászati ellátás
Hétvégén és munkaszüneti napokon 8–14 óráig működik sürgősségi fogorvosi ellátás. Az első teendő itt is, hogy a beteg felhívja az ügyeletet telefonon, s tanácsot, tájékoztatást kap az állapotának megfelelően szükséges további ellátásról.
Amennyiben az ügyeletes fogorvos szükségesnek látja, javasolni fogja, hogy a betege menjen be az orvosi ügyeletre.
A fogászati ügyeleten is előzetes szűrést követően látják el a betegeket a rendelőben. Kérik, hogy az orvosi ügyeletre érkezők lehetőség szerint viseljenek szájmaszkot – akinek nincs, annak az épületben tartózkodás idejére biztosítanak.
Védőnői ellátás
A gondozott családok védelme érdekében törekednünk kell a személyes találkozások számának minimalizálására, és a szakma szabályainak figyelembevételével a védőnői ellátásában is a távkonzultáció kerül előtérbe.
Lehetőség szerint telefonon egyeztet a védőnő a gondozottal vagy a törvényes képviselővel, és felajánlja a digitális tanácsadás lehetőségét. Telefonon, Skype-on, videófelvétellel nyomon követhető a várandós állapota, a csecsemők, a gyermekek fejlődése.
Szükség esetén a védőnő dönthet a személyes látogatás és tanácsadás szükségességéről is.
Amennyiben nélkülözhetetlen a személyes konzultáció, időpontot egyeztetve tartják meg a tanácsadást, az előírt általános óvintézkedések betartásával – közölte az igazgatóság.
KM
Telefonszámok, elérhetőségek
Központi orvosi ügyelet címe:
4400 Nyíregyháza, Szent István utca 70.
Felnőttügyelet telefonszáma:
+36-42/402-377
Gyermekorvosi ügyelet telefonszáma: +36-42/445-500
Igény esetén az orvossal videókonferencia-hívás is.
Skype-elérhetőségek: Felnőtt Orvosi Ügyelet Nyíregyháza, ill. Gyerek Orvosi Ügyelet Nyíregyháza
Fogászati ügyelet telefonszáma: +36-42/595-424
Minden területi védőnő telefonos elérhetősége az Egészségügyi Alapellátási Igazgatóság a www.eualapellatas.hu honlapján is megtekinthető.
Információ és tájékoztatás munkaidőben: +36-42/461-217