2024.03.01. 07:56
Peugeot: hidrogénalapra épített fejlesztések
Forrás: Peugeot
A Peugeot, amely társvállalataival megnyitotta Európa legnagyobb hidrogén tüzelőanyagcella-gyártó üzemét, határozott lépéseket tesz a hidrogén belső égésű motorokban történő felhasználása felé, ugyanakkor a cég vezérigazgatója szerint ahhoz, hogy a hidrogéntechnológiák elérhessék a kritikus tömeget, éveken át tartó, jelentős kormányzati elköteleződés szükséges - derül ki a cég hírleveléből.
A hidrogén-tüzelőanyagcella és a hidrogénüzemű belső égésű motorok ugyanazt az energiahordozót használják, párhuzamos fejlesztésük és bevezetésük hosszú távon költséghatékony, praktikus alternatívát jelenthetnek a benzin- és dízellmotorokkal, a hibrid rendszerekkel, valamint az akkumulátoros elektromos hajtásláncokkal szemben. Miután a Peugeot annak idején úttörőként kezdett hozzá a hidrogén-ökoszisztéma fejlesztéséhez, most tovább erősíti ez irányú stratégiáját.
2021. december 13-án mutatták be az e-Expert Hydrogen könnyű haszonjármű szériaváltozatát. A középkategóriás áruszállító hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánccal szerelt kivitele azóta sem szerepel a tradicionális autóipari szereplők kínálatában.
A tervek szerint 2024-ben már évi ötezer ilyen autót gyártanak a cég 2440 embert foglalkoztató gyárában, a franciaországi Hordain-ben.
A járművekbe beépített tüzelőanyag-cellák Európa legnagyobb ilyen profilú üzemében: az egymilliárd euróból épült SymphonHy gigagyárban készülnek.