2014.02.26. 11:38
Külpiaci lehetőségek a hazai vállalkozások számára
Nyíregyháza - A magyar állam valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara hozta létre a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-t, mely a hazai vállalkozásokat segíti exporttevékenységük megszervezésében és külgazdasági kapcsolataik kialakításában.
Nyíregyháza - A magyar állam valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara hozta létre a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-t, mely a hazai vállalkozásokat segíti exporttevékenységük megszervezésében és külgazdasági kapcsolataik kialakításában.
– A piaci alapon működő cég a kormány „Keleti nyitás” elnevezésű stratégiájának az eszközrendszeréül is szolgál – mondta Szárszó Tibor, a kereskedőház ágazati vezetője a megyei kereskedelmi és iparkamara által szervezett szakmai fórumon. A szakember szerint a Magyar Nemzeti Kereskedőház célja az, hogy minél több hazai vállalkozás termékét, szolgáltatását megismerhessék külföldön. Szárszó Tibor beszélt arról, hogy a közeljövőben Ukrajnában is nyílik egy kereskedőház, ami a megye vállalkozásai számára is előremutató lehet.
– A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) 2013-ban kezdte meg működését, feladata a magyar vállalkozások külpiaci megjelenésének elősegítése, export tevékenységének támogatása, erősítése. Az MNKH felkutatja, tömöríti azokat a hazai vállalkozásokat, melyek termékei, szolgáltatásai a külföldi piacokon is versenyképesek lehetnek, illetve a külpiaci relációs kereskedőházakon keresztül felméri a piaci igényeket – mondta az ágazati vezető.
További részletek a www.kelet.hu-n és a Kelet-Magyarország február 27-i számában.