Nyíregyháza hírei

2014.07.31. 08:38

Hogyan és hol kerekezzünk?

Nyíregyháza - Abban mindenki egyetért, hogy a közlekedésben kölcsönös a felelősség, és hogy ebben még fejlődnünk kell.

Nyíregyháza - Abban mindenki egyetért, hogy a közlekedésben kölcsönös a felelősség, és hogy ebben még fejlődnünk kell.

Száraz Attila azt írja, „nagyon sok helyen meg van kopva vagy hiányzik a sárga felfestés. Van, ahol a fa és a sövény belóg a kerékpárútra, de van olyan terület is – a strandfürdő bejáratától a Fürdő utca felé –, ahol nem biztos, hogy erőltetni kellene a járdán a kerékpáros-gyalogos együttes forgalmat. A Berenát utca elején a járdában ökölnyi, esetenként nagyobb mélyedések vannak. Ez balesetveszélyes a járókelők és a kerékpárosok számára is” – írta.

Kié a zebra?

Molnár Levente úgy gondolja, ez az irány a zebra-bicikli témában nem igazán üdvözítő.


Méhész János: Egyre több a kerékpáros, ezzel együtt egyre több a baleset


„Úgy érzem, hogy a szabályokhoz erőszakoljuk az életet. Az alapvető logikát már a szabály megalkotásakor mellőzték, ugyanis a „sima” zebránál valóban meglepetéseket okozhat a gyalogoshoz képest nagy sebességű biciklisek cikázása. De a lámpás zebráknál nem mindegy, hogy a piros lámpánál álló autók előtt a gyalogos zöld alatt hányan és mivel mennek át? A nem lámpás zebránál akkor lépünk le, amikor biztonságosan át tudunk kelni, ha ezt betartjuk, nincs baj. Szerintem a lámpás átkelőknél engedélyezni kellene a biciklizést a zebra két szélén, ahol pedig a bicikliút keresztezi az úttestet, nem kellene megszakítani a bicikliutat. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy csak egy oldalról látom a helyzetet, elmondom, hogy több évtizede biciklizek, de sokat is vezetek, minden irányból látom a téma sajátosságait.”

Méhész János úgy véli, Molnár Leventének nincs mindenben igaza. „A zebra a gyalogosoké, a gyalogosok között cikázó kerékpáros nem jó megoldás. Én úgy látom, a Tolva szabályos tábláknak van hatásuk. A közlekedésben kölcsönös a felelősség, ebben még fejlődnünk kell. Ehhez jó lenne, ha az anyuka a kicsi gyermekével leszállna és a zebrán tolnák a kerékpárjaikat, mert a példa ragadós.

De az a fekete suzukis hölgy sem jó példa, aki a tűzoltóságtól a Bocskai útig a körúton bal kézben cigarettával, jobb kézben mobillal vezet, sebességváltáskor a mobilt a válla és a füle közé szorítva. Minden zebrának, átkelőhelynek vannak szabályai: nem száguldunk: körülnézve, a fogalmat nem megzavarva kerekezünk át, már ahol van sárga felfestés. A zebrán áthaladó tömegben leszállunk a kerékpárról és áttoljuk, mert a szabály ezt írja elő. Egyre több a kerékpáros, ezzel együtt egyre több a baleset. A szabályokat nem áthágni kell, hanem betartani. Ehhez kell jó példával hozzájárulni szülőként, kerékpárosként, gépkocsivezetőként”.

Nagyobb bajunk ne legyen

Cservenyák Katalin azt írta, ha egy átkelőnél van elég hely arra, hogy a bicikliseknek is felfessenek egy külön sávot, azt jó lenne megtenni. „A biciklis csak megtanulja, hogy az az ő sávja, és nem hajt a zebrára. Egyébként én azt mondom: soha nagyobb bajunk ne legyen, mint az, hogy a zebrán áttekerhetünk-e biciklivel, vagy sem. Nekem az a lényeg, hogy végre szinte a házunktól kerékpárúton tekerhetek be a városba. A többi nekem részletkérdés, lehet finomítgatni.”

KM

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!