Borsod-Abaúj-Zemplén

2011.08.30. 16:01

„Ez a Zöld Nyíl hete”

Miskolc - Újra járható a villamospálya a Tiszai pályaudvartól a Diósgyőri Gimnáziumig. Erről kedden meg is bizonyosodhattunk, hiszen az MVk Zrt. különjáratot indított a Malomszög utcai megállóból, egészen a Diósgyőri Gimnáziumig. Onnan villamospótlóval utazhattunk Felső-Majláthig, ahol megnézhettük, hogyan épül a villamospálya meghosszabbítása, illetve az új végállomás. A különjáraton – ami egyben próbaüzem is volt – dr. Kriza Ákos polgármester utazott, illetve azok a műszaki szakemberek, akik részt vettek, részt vesznek a projektben, valamint a sajtó munkatársai.

Miskolc - Újra járható a villamospálya a Tiszai pályaudvartól a Diósgyőri Gimnáziumig. Erről kedden meg is bizonyosodhattunk, hiszen az MVk Zrt. különjáratot indított a Malomszög utcai megállóból, egészen a Diósgyőri Gimnáziumig. Onnan villamospótlóval utazhattunk Felső-Majláthig, ahol megnézhettük, hogyan épül a villamospálya meghosszabbítása, illetve az új végállomás. A különjáraton – ami egyben próbaüzem is volt – dr. Kriza Ákos polgármester utazott, illetve azok a műszaki szakemberek, akik részt vettek, részt vesznek a projektben, valamint a sajtó munkatársai.

A polgármester elmondta: a cél az volt, hogy szeptember 1-ig üzemképes legyen a pálya ezen szakasza. Az utazás során elmondta: ezt sikerült elérni, a jelenlegi állapot szerint a villamos közlekedhet rajta. A későbbiekben lesz majd javítás, kiigazítás, de a pálya járható – hangsúlyozta. Azt is elmondta: ez a Zöld Nyíl hete, hiszen megtörténik a pályaátadás és csütörtökön – a rendkívüli testületi ülés után – kihirdetik a járműtender győztesét is. Ez egy mérföldkő a beruházásban – fogalmazott. Amennyiben ez a tender sikeres lesz, akkor 2013 év elejéig megérkezhet az első új villamos Miskolcra, és 2014-ig a teljes új flottát is leszállíthatják.

A cél: járjon

A próbajáratról jól láttuk, hogy a véghajrában tart a beruházás ezen szakasza: a munkások a peronokon dolgoztak, egy-egy helyen épült a sínpálya melletti út, az Újgyőri főtéren új burkolatot kapott a megálló. A keddi hajrát látva még nehéz volt elképzelni, hogy szeptember 1-re minden a helyére kerül, de mint megtudtuk, nem is ez a cél, hanem az, hogy járjon a villamos. És az járt.

Erdős Tamás, a kivitelező Colas Alterra Zrt. területi igazgatója elmondta: a szeptember 1-i határidő nincs a szerződésükben, de már év elején így egyeztek meg a közlekedési vállalattal: próbálják ezt tartani. Úgy tűnik sikerült is, legalábbis, mint a területi igazgatótól megtudtuk: a Kilián városrészig üzemkész állapotba került a pálya. A peronok is elkészültek, hogy az utasok biztonságban leszállhassanak – tette hozzá. Hogy a határidőt tartsák, ha nem is éjszaka, de nyújtott műszakban dolgoznak most az építők – mondta.

Erdős Tamás arról is beszélt, hogy a kivitelező cégnek a belvárosi szakasz megépítése volt a nehezebb feladat, azt úgy kellett megoldani, hogy a belváros életét ne zavarják. A mostani szakaszon a problémát annak hossza okozta, hiszen 5 kilométer hosszú, így a munka eloszlik rajta – sorolta. – Ezért többször kaptak kritikát, hogy vannak olyan részek, ahol egy munkást sem látni.

Álmukban csenget majd a villamos?

A Diósgyőri Gimnáziumtól villamospótló vitt minket, a próbajárat utasait Felső-Majláthba, hogy megnézhessük a beruházás újabb szakaszát. A régi villamossín felbontva, az új egy része pedig épül, legalábbis a nyomvonala már látszik. Persze ez sokakat éppen, hogy nem nyugtat meg, mert alig pár méterre az erkélyük alatt kanyarog majd a villamos. Éppen ezért egy ott lakó megszólította a polgármestert, hogy panaszt tegyen: „Útban az egyik gyerekem, fizetjük a lakásunkat, miközben az ára, a közeli villamospálya miatt folyamatosan csökken. A játszótereket elbontották. Nem hiszem el, akármilyen csendes is lesz a villamos, hogy ne halljuk majd, hiszen pár méterrel a hálószoba ablakunk alatt megy majd.”

A polgármester azzal érvelt, hogy ezek az eredeti, megörökölt tervek, melyeken nem lehetett változtatni. De – mint megtudtuk – keresik majd a megoldást a többi problémára.

Az átadásra kerülő új pályaszakasz teljes hossza 4200 pályaméter

A kivitelezési munkák 70 százaléka már elkészült, 2010 májusa óta az előleggel együtt több mint 7 milliárd forintot fizettek ki a Zöld Nyíl munkálataira. Miskolc városa és az MVK Zrt. önrésze körülbelül 700 millió forint. Ez a teljes kivitelezési költség 42 százaléka.    

A teljes pályaszakasz műszaki átadása a munkafolyamatok befejezése és az esetleges hibák kijavítása után várható.

ÉM-NSZR

  • Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!