Borsod-Abaúj-Zemplén

2011.10.18. 10:12

A vasúti „állóvíz” évtizede?

Borsod-Abaúj-Zemplén megye - Az évtized végéig nem várható nagyobb vasúti pályafelújítás megyénkben.

Borsod-Abaúj-Zemplén megye - Az évtized végéig nem várható nagyobb vasúti pályafelújítás megyénkben.A MÁV Zrt. által a megyei közgyűlés számára készített tájékoztató szerint csak „korlátozott lehetőség mutatkozik” a vasúti pályák állapotának szinten tartására, illetve kisebb felújítások végzésére. A mellékvonali karbantartási források átcsoportosítása a fővonalakra lehetővé teszi azokon a szerény műszaki színvonalemelést. A legfontosabb tervezett feladat Mezőkövesd és Füzesabony között a teljes vasúti pályacsere elvégzése, illetve Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás második átmenő fővágányának átépítése.

Megálló a megyei kórháznál

A megye népességstruktúrája és több település szerkezeti megváltozása miatt igényként merül fel új megállóhelyek létesítése, illetve áthelyezése a vasútvonalakon, például Miskolcon, a megyei kórháznál, vagy Kazincbarcika-Alsón, illetve Alsózsolcán, közelebb a belvároshoz. Az igények és lehetőségek egyeztetése folyamatban van a települések és a vasúttársaság között. E mellett szó van az úgynevezett tram-Train közlekedési rendszer létrehozásáról a megyében, kapcsolódási pontok kiépíthetőségének vizsgálata Miskolcon, Kazincbarcikán és Ózdon.

A Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. megbízásából jelenleg folyamatban van az úgynevezett TEN-T projekt keretein belül, a Hatvan és Miskolc közötti vonalszakasz, Miskolc állomás, és a Miskolc és Nyíregyháza közötti vonalszakasz tanulmányterveinek, engedélyi terveinek készítése. A tervekben szerepel ezen vonalak óránkénti 160 kilométeres sebességre történő kiépítése, az állomásokon magas peronok kialakítása, valamint a peronok külön szintű megközelíthetőségének kialakítása. A terveket még idén véglegesítik, de a beruházás várhatóan csak 2022-ben kezdődik meg.

Villamosítási tervek

Hosszabb távú terv a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonal villamosítása. A MÁV Zrt. 2007. év végén kötött szerződést a vasútvonal villamosítás engedélyezési terv és dokumentációjának összeállítására. A komplex (vonalhálózat, biztosítóberendezés, pálya és felsővezetéki tervek) engedélyezés terv elkészült, az építési engedélyt is megkapta a társaság és kész kiviteli tervekkel rendelkezik. A beruházáshoz szükséges közel 20 milliárd forint azonban még nem áll rendelkezésre. A beruházást követően viszont óránkénti 80 kilométeres sebességű egyszerűsített mellékvonali biztosító berendezéssel felszerelt, villamosított vasúti pályán folyna a személyszállítás, a szerencsi átszállások kiküszöbölésével (csak Szerencsig villamosított a vasútvonal - a szerk).

ÉM-SZB

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!