Mégsem tetszik

2021.01.25. 06:00

Hogyan kaphatjuk vissza a pénzt a Google Play áruháztól?

Miként a fizikai holmikra, visszatérítés jár a digitális termékekre is. De ez utóbbi esetében nem mindig olyan egyszerűen.

A Google Play Áruházban többféle lehetőség van visszakapni a pénzünket, ha valami miatt mégsem akarunk használni egy alkalmazást. Az első 48 órán belül visszatérítés jár a digitális tartalmak után, de

a legjobb, ha két órán belül meggondoljuk magunkat.

Ilyenkor ugyanis nincs szükség semmilyen magyarázatra, levelezésre: egyszerűen kikereshetjük a Google Playen ugyanazt az appot, két órán belül még aktív lesz a Visszatérítés gomb, kattintással megkapjuk a pénzünket. Két óra az esetek többségében elegendő a tesztelésre.

Persze nem érdemes az ingyenességet kihasználva rendszeresen fölösleges programokat telepíteni, mert teleszemetelődik a rendszer.

Ráadásul az ingyenes visszatérítés csak egyszer jár:

amire már visszakaptunk pénzt, azt másodszor is le lehet tölteni ugyan, de a visszatérítés opció már nem lesz elérhető.

Ha ismerős vagy családtag vásárolt véletlenül a fiókunk használatával, akkor is kezdeményezhetünk visszatérítést.

A pénzünket 1–31 munkanap alatt kaphatjuk vissza.

Visszatérítés a kétórás időszak után

Ez már keményebb dió, még a puszta igénylést sem olyan egyszerű fellelni a Google útvesztőjében.

Keressük fel 48 órán belül egy webböngészőbe írva a Google Play Áruházat. Ne (logikusan) a jobb felső sarokban látható fogaskerék ikonnál keresgéljünk, hanem a bal menü ötödik opción, a Fiókon kattintsunk. Elsőre csak a többnyire üres Jutalmak opciót vesszük észre, de mellette, kattintásnyira ott van a Rendelési előzmények.

A legördülő menüvel előreugró ablakban válasszuk ki a helyzetünket leginkább leíró problémát, majd a Küldés gombbal küldjük el. Nem garantált, hogy visszakapjuk a pénzünket.

A legbonyolultabb – és sajnos gyakorta előforduló – probléma, hogy olyan „ingyenes” appot töltünk le, amiben az összes használható funkció úgynevezett Alkalmazáson belüli vásárlásokat kínál. Újratelepítés esetén gyakran csak a fejlesztő személyes jóindulatán múlik, hogy minden egyes alkalommal kifizetteti-e az összeget.

Filmek, tévéműsorok, zene és könyvek árának visszatérítése

Ez – ha lehet – még bonyolultabb, mivel a visszatérítési időszak és az eljárás módja a tartalom típusától függően eltérő. Filmekre és tévéműsorokra hét napon belül kérhetünk visszatérítést, „ha még nem kezdtük el nézni azokat”.

65 nap áll rendelkezésre, hogy visszatérítést kérjünk, „ha a film vagy a tévéműsor fájl hibás”.

Ami a zenéket illeti, a YouTube Music streaming-előfizetésnek csak integetni lehet, kizárólag az előfizetés lemondására vagy szüneteltetésére van lehetőség.

Az e-könyvekre visszatérítést 7 napon belül lehet igényelni, s 65 nap áll rendelkezésre, ha elektronikus probléma lenne a fájllal.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik