Új év, régi problémák

2024.01.03. 09:14

Folytatódik a Twitter kálváriája 2024-ben is

Szakértők szerint 2023 rázós év volt az X és hirdetői számára és az ide sem lesz jobb, írja a Mandiner.

Foghatja a fejét a hirdetések elmaradása miatt az X (Twitter) tulajdonosa, Elon Musk

Forrás: MTI

Fotó: Tolga Akmen

A Fidelity befektetési alap szerint a tulajdonosváltás óta 71 százalékban vesztett az értékéből a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldala, az X  – írta meg a Business Insider oldalra hivatkozva a Mandiner.

Elon Musk 2022 októberében 44 milliárdért vásárolta meg a platformot. Májusban a Fidelity becslése szerint X értéke mindössze 15 milliárd dollár volt, ami egyharmada annak, amit korábban Musk fizetett.

A hirdetői bojkott „megölheti a céget” 

Júliusban Musk egy X-bejegyzésben azt mondta, hogy a vállalat durva pénzügyi helyzetben van a reklámok hatalmas visszaesése miatt.

Még mindig negatív cash flow-ban vagyunk, a hirdetési bevételek 50 százalékos csökkenése és a súlyos adósságterhelés miatt

– írta Musk.

Novemberben pedig olyan cégek, mint a Disney és az IBM visszavonták hirdetéseiket az X-től, miután Musk a vádak szerint támogatott egy antiszemita bejegyzést. Musk később bocsánatot kért az bejegyzésért, de emellett keményen be is olvasott a hirdetőknek a cég bojkottálásáért. Azonban később elismerte, hogy a hirdetői bojkott „megölheti a céget”.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!