haon-sportoldal

2011.03.23. 09:38

Forma-1 hírek: Két héttel később, de kezdődik

<p>Forma-1 - Ausztráliában újra felbőgnek a Forma–1-es járgányok, újra harcban Alonso, Vettel, Schumacher és a többiek.</p>

Úgy indult, hogy nem kezdődött meg: mi az? Természetesen a 2011-es Forma–1-es világbajnokság, amelynek a tavaly elfogadott menetrend szerint március 13-án a Bahreini Nagydíjjal kellett volna rajtolnia. Az arab országban kialakult belpolitikai helyzet miatt azonban már hetekkel korábban lefújták a futamot – a sportág több mint 60 éves történetében először fordult elő, hogy egy nagydíjat politikai okok miatt nem rendeztek meg. Így a rajongóknak még két hetet kellett várniuk a téli szünet utáni első Grand Prix-ra, hiszen a március végi Ausztrál Nagydíj avanzsált idénynyitóvá. A bahreini viadalt egyelőre csak bizonytalan időre elhalasztották – felvetések szerint az augusztusi egyhónapos pihenő alatt vagy a szezon végén pótolható –, de az események fényében egyre kisebb az esély arra, hogy idén valóban lesz Bahreini Nagydíj.
Az utolsó, bahreini kollektív tesztet is le kellett fújni, a csapatok ehelyett Barcelonában kaptak még lehetőséget a gyakorlásra. A napi „győztesek” között Vettel, Webber, Perez és Schumacher nevét olvashattuk, a zárónapot pedig elmosta az eső.



Esélylatolgatás


S hogy mit várhatunk Ausztráliában? Nehéz megmondani. A Mercedesnél bizakodóak, a Ferrari erősnek látszott a teszteken, a Red Bull sem okozott csalódást a felkészülés során, sőt vannak, akik még többet várnak a címvédőtől, mondván: vannak még rejtett tartalékaik. A Renault formája is biztatónak tűnt, kérdés mennyire veti vissza őket a kényszerű pilótacsere. (Mint arról hírt adtunk, a csapat első számú versenyzője, Robert Kubica február elején súlyos ralibalesetet szenvedett, s jelenleg is kórházban ápolják – a hírek szerint szépen javul az állapota, de még mindig nem lehet tudni, mikor térhet vissza, illetve egyáltalán képes lesz-e még versenyezni.) A McLaren megbízhatósági problémákkal küszködött, Lewis Hamilton kijelentette, az idei konstrukció nem világbajnoki esélyes autó, ennek ellenére Martin Whitmarsh csapatfőnök úgy véli, korai leírni őket.

 

Új gumikon

Újdonság lesz ebben az esztendőben, hogy a Bridgestone helyett a Pirelli szállítja a gumikat. Az olasz cég péntekenként kísérleti abroncsokat tesztelhet a csapatok segítségével, s a versenyzők eggyel több garnitúrát használhatnak majd hétvégenként. A téli tapasztalatok szerint a Pirelli-gumik igen gyorsan kopnak, ez több kerékcserét eredményezhet, s az is elképzelhető – nyilatkozták többen –, hogy a kopott gumikon lassuló élmenőket megelőzik a friss abroncsokon gyorsabban haladó lekörözöttek, azaz visszaveszik körhátrányukat. Ez érdekes pillanatokat hozhat, ha valóban így lesz, bár némiképp összekuszálhatja az adott futam szálait. HBN-ÜSZ


 Újoncok a mezőnyben

Pastor Maldonado, AT&T Williams
Nemzetisége: venezuelai.
Született: 1985. március 9.
Fontosabb eredményei: az olasz Forma–Renault 2000 bajnoka 2004-ben, GP2-bajnok 2010-ben.

Paul di Resta, Force India F1 Team
Nemzetisége: brit.
Született: 1986. április 16.
Fontosabb eredményei: Formula–3 Euroseries bajnoka 2006-ban, bajnoki második hely a DTM-ben 2008-ban, harmadik 2009-ben.

Sergio Perez, Sauber F1 Team
Nemzetisége: mexikói.
Született: 1990. január 26.
Fontosabb eredményei: negyedik a brit Forma–3-as sorozatban 2008-ban, 2010-ben második a GP2-ben.

Jerome d’Ambrosio, Marussia Virgin Racing
Nemzetisége: belga.
Született: 1985. december 27.
Fontosabb eredményei: 2007-ben megnyerte az International Formula Mastert, 2008/2009-ben második lett a GP2 Ázsia-sorozatban.

 

Ezek is érdekelhetik