felmérés

2020.01.22. 07:25

Elképesztően sok fogyókúrás készítmény fogy januárban

Az év első hónapjának eladásai adait nézve, bizony a január nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények.

A Nielsen felméréséből kiderült, hogy az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak belőle a magyarok – olvasható a Diéta & Fitnesz oldalán.

Lázasan szabadulnánk az ünnepeket alatt felszedett kilóktól, és ezt leginkább a súlykontrollt elősegítő kapszulák segítségével turbózzuk fel: az értékbeli eladás több mint fele ilyen – írja a lap.

Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40%). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

Az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik.

A lelkesedés a fogyókúrás termékek iránt, egészen áprilisig kitart.

A fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

„Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával” – mondta a portálnak Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában