Nyaralás

2020.07.11. 15:30

Éledeznek a kempingek is: az idén inkább itthon töltjük el a nyarat

Azért még óvatosabbak az emberek, nehezebben kelnek útra.

Karácsony Roland és családja mindenhová tömegközlekedéssel megy kempingezni

Fotó: Pusztai Sándor

Zsúfoltnak egyelőre még nem volt nevezhető az Igrice Kemping Sóstón amikor pénteken ott jártunk, pedig csúcsra járatva 300 sátorozónak, illetve lakókocsival érkezőnek tudnak helyet adni benne, 73 nyaraló pedig faházak, bungalók vagy éppen apartmanok közül is választhat. Amint a kempingkörképünk egyik állomásán megtudtuk, mintegy száz-egynéhány vendég jelentkezett be eddig, jöttek Lengyel- és

Csehországból, Romániából, Szlovákiából, és néhány német család, illetve egy holland is akadt már az idei szezonban. Összességében persze szellős maradt a terület, és ahogy a Hatvanból érkező Karácsony család is említette, amikor szerdán megérkeztek, mindössze két családot találtak, majd csak csütörtökön kezdett el némiképp feltöltődni a kemping. Tivadaron két kemping is várja a vízparti pihenésre vágyókat. Az egyik kemping a faluban található, a másik pedig az üdülőterületen. A vendégszám nem éri el a tavaly ilyenkori szintet.

– A „Maradj otthon!” felhívás után most a „Nyaralj itthon!” üzenetet tartják szem előtt a bölcs magyarok – állapította meg a túristvándi Vízimalom Kemping és Panziót üzemeltető Erdélyi Jánosné Marika. Elmondta: a járványügyi helyzet miatt májusban elmaradtak a tervezett iskolai kirándulások, törölték a foglalásokat, pünkösd óta viszont egyre virágzóbb a vendégforgalmuk, s ha nem szól közbe az időjárás, a vízállás vagy az operatív törzs, augusztus végéig ez így is marad.

A tengerpart helyett

– A hazai turizmus az idén nyertese lehet a hátunk mögött hagyott hónapoknak. A családok, baráti társaságok, kollektívák nagyon várták már, hogy kikapcsolódhassanak a szabadban, erre pedig kitűnő lehetőséget nyújt itt a kenuzás, kerékpározás, strandolás, természetjárás, sütés-főzés, kempingezés. Mintegy 100 sátorozó és 40 panziós szállóvendég fogadására és ellátására van kapacitásunk. Éppen az imént köszöntem el egy kétgyermekes házaspártól, akik a Dunántúlról érkeztek, s közel egy hetet töltöttek nálunk a horvát tengerpart helyett. Szinte könyörögtek a tájjellegű ételeink receptjéért, ami nem titkos persze, de helyben készítve és fogyasztva a legfinomabb a kötött leves, a szatmári málékásás töltött káposzta vagy a kemencés kenyérlángos! – mesélte büszkén a ház asszonya.

Szúnyog és magas víz

Tivadarban két kempingben is várják a vendégeket. – A faluban lévő kemping valamivel nagyobb forgalmat bonyolít, mint az üdülőterületi – mondta lapunknak Danó Sándor, Tivadar polgármestere. – Az utóbbin korábban a hétvégenként diszkókat is tartottak, ami néhány vendéget zavart, és vagy átmentek inkább a településen lévő kempingbe, vagy elmaradtak. Ezek a diszkók két éve megszűntek, azóta abba a kempingbe is kezdenek visszatérni a vendégek. A korábban megszokottnál persze kisebb a forgalom, hiszen a koronavírus-járvány első hullámának a lecsengésével még óvatosabbak az emberek, kicsit nehezebben kelnek útra. A másik ok, hogy már most is nagyon sok a szúnyog. Ígértek a jövő hét végére gyérítést, de az igazán csak a faluban érezteti majd a hatását. Az árhullámok miatt az üdülőterületen lévő kubikgödrök megteltek, és az ár levonulásával ezek a pangó vizek melegágyai a szúnyoglárvák kikelésének. Ráadásul még a strandot sem tudtuk megnyitni, mert azon a területen jelenleg is két méter magas vízoszlop van. Bízunk benne, hogy a jövő hét végére levonul – nyilatkozta Danó Sándor.

Az állatpark mindent visz

Karácsony Roland az unokahúgával, Nagy-Tóth Viviennel, a két gyermekével, Rolanddal és Lilivel, valamint az édesanyjával érkezett a sóstói Igrice Kempingbe. A nagymama éppen mosogatott valahol, a család többi tagja pedig tulajdonképpen már a hazaúthoz szedelőzködött.

– Aggtelekről jöttünk át négy nap után ide. Először járunk Nyíregyházán, illetve Sóstón, de a város híres állatkertjét már régen meg akartuk nézni. Imádunk kempingezni, három éve így nyaralunk. Ez egy szép csendes, nyugodt hely, és az állatkerti sétát is nagyon élveztük – mondta el az édesapa, amire a 12, 15 és 16 esztendős ifjak is lelkesen bólogattak. A nagylánynak a fókashow, a középsőnek a tevegelés, a legkisebbnek, a kisfiúnak pedig a gorilla tetszett. A vagányságukat pedig jól bizonyítja, hogy eddig minden úti célhoz tömegközlekedéssel érkeztek.

Egy másik családnál is egész gyereksereg, négy lány fogadott. Sári, Boglárka Panni és – ahogy a negyedik önmagát nevezte – a „lízingelt gyerek”, Nagyiván Jázmin éppen befejezték a reggelit a felnőttekkel. Szentesről érkeztek a Nyírségbe csütörtökön este saját lakókocsival, Debrecen, Sárospatak és a Zemplén érintésével, és náluk is a legfőbb motivációt a Nyíregyházi Állatpark megtekintése jelentette. Néhányszor körbekocogták a tavat, és sétáltak egy nagyot. – Ez az egész meglepetéskirándulásnak indult, így nem terveztünk meg semmit. A Zemplénből, miután zárva találtuk a kalandparkot, egyenesen ide indultunk. Tetszik a hely, fogunk mi még ide jönni, pedig az állatparkba még csak most készülünk. Egyébként mindig aszerint választunk úti célt, hol nem jártunk még, és ha valahol zsúfoltság fogad, onnan már fordulunk is vissza. Általában kinézünk egy régiót vagy egy élményelemet, és nekivágunk – árulta el a családfő.