Helyi közélet

2009.07.27. 15:43

Európa a Biztonságos vasúti átjárókért

<p>Az &#8222;Eur&#243;pa a Biztons&#225;gos vas&#250;ti<br /> &#225;tj&#225;r&#243;k&#233;rt&#8221; program<br /> keret&#233;ben a Szabolcs-Szatm&#225;r-Bereg Megyei<br /> Rend&#337;r-f&#337;kapit&#225;nys&#225;g a h&#233;ten<br /> a M&#193;V &#225;ltal megjel&#246;lt<br /> vas&#250;t-k&#246;z&#250;t szintbeni<br /> keresztez&#337;d&#233;seket ellen&#337;rzi.</p>

A KRESZ szerint a vasúti

átjárókat lakott

területen belül legfeljebb 30 km/h, lakott

területen kívül maximum 40 km/h

sebességgel szabad megközelíteni*.

Hétfőn délelőtt

Nyíregyházán a

Kótaji úti átjáróban

30 helyett 109 km/h sebességgel mértek be

egy autót, melynek üzemben tartója

300.000 Ft közigazgatási

bírságra számíthat.

*Közlekedés

vasúti

átjáróban

39. § (1) A vasúti

átjárót

megközelíteni csak fokozott

óvatossággal szabad. A

közúti jármű

vezetője köteles a

jármű

sebességét a

vasúti

átjáró előtt

elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95.

ábra szerint - veszélyt

jelző

táblánál lakott

területen legfeljebb 30

km/órára, lakott

területen kívül

legfeljebb 40 km/órára

csökkenteni, és a

vasúti

átjáróig ezzel a

csökkentett sebességgel

kell haladni.

(2) A vasúti

átjárón csak

folyamatosan - megállás

nélkül - legalább 5

km/óra

átlagsebességgel szabad

áthaladni.

(3) A vasúti

átjáró előtt

a 98., 99., 99/a. vagy 99/b.

ábra szerinti

jelzésnél, vagy a

megállás helyét

jelző útburkolati jel

előtt meg kell állni,

ha

a) bármely

irányból vasúti

jármű közeledik,

b) a teljes sorompó vagy a

félsorompó sorompó

rúdja nem teljesen nyitott

helyzetben áll vagy mozog,

c) a teljes sorompót

kiegészítő

fényjelző

berendezés, illetőleg

a

fénysorompó vagy

félsorompóval

kiegészített

fénysorompó

villogó piros

jelzést ad,

d) a teljes sorompót

kiegészítő

berendezés hangjelzést

ad,

e) fénysorompó vagy

félsorompóval

kiegészített

fénysorompó

villogó fehér

jelzést nem ad,

f) vasúti jelzőőr

„Megállj”

jelzést ad,

g) a (2) bekezdésben

meghatározott folyamatos

áthaladásra nincs

lehetőség,

h) ott „Állj!

Elsőbbségadás

kötelező”

jelzőtábla van.

(4) Biztosítatlan vasúti

átjáróra

járművel csak abban az

esetben szabad

ráhajtani, ha a vezetője

meggyőződött

arról, hogy az

átjáró felé

vasúti

jármű egyik

irányból sem

közeledik, és a (2)

bekezdésben

meghatározott

folyamatos áthaladásra

lehetőség van.

(5) Biztosított vasúti

átjáróra

járművel csak abban az

esetben szabad ráhajtani,

ha

a) a teljes sorompó

mindként sorompó

rúdja nyitott

véghelyzetben áll,

és

esetleges fényjelző

és/vagy hangjelző

berendezése jelzést nem

ad,

b) a fénysorompó vagy a

félsorompóval

kiegészített

fénysorompó

villogó

fehér fényjelzést

ad,

c) a vasúti jelzőőr

„Megállj”

jelzést nem ad,

d) a (2) bekezdésben

meghatározott folyamatos

áthaladásra

lehetőség van.

(6) A vasúti

átjárót

biztosító

jelzőberendezés

üzemzavara esetén

járművel a vasúti

átjáróra - a (3)

bekezdésben említett

megállást

követően - abban az esetben

szabad ráhajtani, ha

a) a vasúti

átjáró olyan

kialakítású, hogy

a megállás

helyéről a vasúti

pálya mindkét

irányban kellő

távolságra

belátható és a

jármű vezetője

meggyőződött

arról, hogy az

átjáró felé

vasúti jármű nem

közeledik, vagy

b) a vasúti

átjáró

forgalmát vasúti

jelzőőr

irányítja és a

jelzőőr

„Megállj”

jelzést nem ad, feltéve -

mindkét esetben - hogy a (2)

bekezdésben említett

folyamatos áthaladás

lehetséges.

(7) Ha a vasúti

átjáróban a

jármű elakad, és

vezetője azt bármilyen

módszerrel vagy eszközzel

azonnal eltávolítani nem

képes, köteles mindent

megtenni annak érdekében,

hogy a közeledő vasúti

jármű vezetője vagy a

vasút más alkalmazottja a

veszélyhelyzetről a

lehető legrövidebb időn

belül tudomást szerezzen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában