Helyi közélet

2016.12.22. 15:32

Sipkay-s kalandok a Kanári-szigeteken

Nyíregyháza - Bár a sárkányfa is lenyűgözte a nemzetközi csapatot, a legizgalmasabb program a hajókirándulás volt.

Egy nemzetközi projektben részt venni életre szóló élményt nyújt a tanároknak és diákoknak is. Iskolánk angoltanára, Magyar Miklósné többszörös sikeres pályázatának köszönhetően újra eljuthattunk egy varázslatos szigetre.

Sok ismeretet szereztünk az ökoturizmusról, és életszerű szituációkban gyakorolhattuk az angol nyelvet a múlt hónapban a lenyűgöző Tenerifén, amely a Kanári-szigetek legnagyobb szigete. Bennünket, diákokat spanyol családok szállásoltak el, így megismerhettük a spanyol nép szokásait, a lakosság mindennapjait, hagyományait. Tanáraink az Atlanti-óceán partján lévő Santa Cruzban kaptak szállást. A magyarokon kívül a görög, olasz, portugál és skót partnereink is részt vettek a találkozón, így igazi multikulturális közegben tölthettük el a hetet.

Az első napot a spanyol iskolában kezdtük, részt vettünk néhány tanítási órán. A diákok nagyon fegyelmezettek voltak, az angol mellett francia nyelvet is tanulnak.

A spanyol, olasz és magyar diákok prezentációt tartottak Algéria ökoturizmusáról és kultúrájáról, amely a projektünk 3. évének fő feladata lesz. Erre egy előzetes munka során készültünk fel, szem előtt tartva, hogy egy viszonylag ismeretlen afrikai országot, annak érdekes kultúráját, természeti szépségeit, nemzeti parkjait miképpen reklámoznánk az európai fiataloknak.

Koronaként övezik a csúcsot

Candelaria polgármestere fogadott minket, a közös ebéd után Tenerife fővárosába, Santa Cruzba utaztunk, mely egyúttal a Kanári-szigetek fővárosa is. Vendéglátóink megismertettek bennünket a város nevezetességeivel.

Másnap egész napos túrán vettünk részt. Először La Laguna városába látogattunk el, amely egykor Tenerife fővárosa volt. Az egyedi építészeti emlékei miatt a város az UNESCO Világörökség védelmét élvezi, méltán hívják a Kanári-szigetek Firenzéjének. Ez a csodálatos kis városka kiváló kiindulópontja az Anaga-hegység vad tájaira vezető túráknak, amelyen mi is részt vettünk.

A Cruz de Carmen látogatóközpontból a Vueltas de Tanagana kirándulóösvényen gyalogolva megcsodáltuk a lombos babérerdőt, s felfedeztük az Anaga Nemzeti Park egzotikus, számunkra sok különlegességet tartalmazó faunáját és flóráját. A sziget egyik fő látványossága, Spanyolország egyik legnagyobb nemzeti parkja, a Las Cañadas Nemzeti Park, ahová szintén ellátogattunk. A 2000 méter magasságban elterülő kráter láva sziklái és kisebb csúcsai szinte koronaként övezik a 3718 méter magas csúcsot, a Teide hegy vulkáni kúpját. A kráter szikláiról mesébe illő kilátás fogadott bennünket. Megfigyeltük, hogyan változik a növényzet: ahogy feljebb haladtunk, egyre gyérebb és szegényesebb volt. A hegyi túra után egy múzeumban sok érdekes dolgot megtanultunk a sziget történetéről. Aznap egy ezeréves sárkányfához is elvitték a nemzetközi csapatot, de számunkra a legizgalmasabb program az atlanti-óceáni hajókirándulás volt. Itt az állatvilágot vettük górcső alá, delfinekkel, bálnával is találkoztunk, és az óceánban fürdőztünk. Fürdés után egy hagyományos ételeket felszolgáló étteremben ismerkedtünk meg a sziget egzotikus ízvilágával.

A hazautazás napján fájó búcsút vettünk új barátainktól. Köszönjük a nem mindennapi lehetőséget!

Filep Nóra (10. c) és

Büdszenti Réka (11. c),

Nyíregyházi SZC Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari, Idegenforgalmi Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma

Lencsevégen az élővilág

Különleges kiállítás nyílt kedden délután az iskola aulájában. Az érdeklődők a Kanári-szigeteken élő állat- és növényvilágot ismerhetik meg a tárlaton keresztül.

Magyarország, Skócia, Portugália, Spanyol-, Olasz- és Görögország tanulói az „Egy mindenkiért, mindenki a zöldért” jelmondat jegyében szervezik ökoturista útjaikat.