Helyi közélet

2017.05.22. 13:31

Hibrid forradalom Magyarországon is

Nyíregyháza - Folytatódik az európai dízel eladások drasztikus mértékű csökkenése.

Nyíregyháza - Folytatódik az európai dízel eladások drasztikus mértékű csökkenése.

A csökkenő tendencia 2011 óta folyamatos, az pedig 2005 óta 2016-ban fordult elő először, hogy a kontinensen eladott autók kevesebb, mint fele volt dízel­üzemű.

Még nem valós alternatíva?

A dízel értékesítések visszaesésével párhuzamosan előtérbe kerülnek a hibrid és elektromos autók, részarányuk tavaly már 4,7 százalék volt európai szinten.

Hasonló folyamatok játszódnak le a hazai újautó-piacon is: míg 2016-ban még 33,4 százalék volt a magyarországi újautó-értékesítésekből a dízel eladások aránya, addig az idei év első negyedévében ez már csupán 30,4 százalék volt, miközben a hibrid és elektromos autók aránya a tavalyi 2,1-ről 3,7 százalékra nőtt. Míg a tisztán elektromos autók a hatótáv problémák és az infrastruktúra fejletlensége miatt ma még nem jelentenek valós alternatívát – leszámítva talán a kifejezetten csupán városi felhasználást – addig a benzines és elektromos meghajtást kombináló, menetidejükben akár 50-70 százalékban elektromos üzemben működő, a fékezési energiát elektromos árammá alakító és így töltést nem igénylő hibridek immáron 20 éve a legélhetőbb környezetbarát, és nem utolsósorban költséghatékony, megoldást képviselik.

A hibrid technológiát a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota indította világhódító útjára, ahogyan a japán gyártó fejlesztette ki gyakorlatilag a hibrid és elektromos autók kombinációját jelentő plug-in hibrid technológiát is, nem véletlen hát, hogy prémium márkájával, a Lexusszal közösen a vállalat immár több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és ezzel messze a világ vezető hibrid gyártójának számít.

A vezető szerep természetesen nem csupán az értékesítésekre, de a fejlesztésekre is kiterjed, számos gyártó éppen a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs hibrid technológiát használja modelljeiben.

A piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló Toyota és Lexus Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: az idei év első negyedévében a hazánkban eladott hibrid autók 86,5 százalékát ez a két márka tette ki.

Az első negyedévben a Magyarországon eladott Lexusok 98 százaléka környezetbarát hibrid modell volt.

KM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában