süvít

2019.05.08. 18:10

Sűrített levegővel hajtott járművek versenye

Pénteken rajtol a XII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny.

A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot | Fotó: KM

Tizenkettedik alkalommal, május 9–11. között rendezik meg Egerben a mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek vetélkedését, a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt. A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot az Emerson AVENTICSTM pneumatikakomponenseivel épült járművek.

Az egri Érsekkertben összesen nyolc ország (Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Románia és Szlovákia) 41 csapata áll rajthoz, és mutatja be a technikai tudását. Magyarországról majdnem az összes műszaki felsőoktatási intézmény képviselteti magát, összesen 22 csapat érkezik a Budapesti Műszaki Gazdaságtudományi Egyetemről, a Debreceni Egyetem Műszaki Karáról, a Miskolci Egyetemről, a Neumann János Egyetemről, a Nyíregyházi Egyetemről, az Óbudai Egyetemről, a Pannon Egyetemről, a zalaegerszegi Pannon Egyetemről, a Pécsi Tudományegyetemről és a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karáról.

Ügyességi futam is lesz

A diákok az idén is három versenyszámban feszülnek egymásnak: a hosszú távú futamon az a jármű nyer, amelyik három pilótacserével és egy palacktöltettel a legnagyobb távolságot képes megtenni a kijelölt pályán, a kötelező minimális 15 km/h átlagsebesség mellett.

Az ügyességi futam három menetből áll, melyben a versenyzők szlalompályán mutathatják meg pneumobiljuk irányíthatóságát, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti.

A háromnapos eseményen a kitartásukról, az irányíthatóságukról és a gyorsaságukról tehetnek tanúbizonyságot | Fotó: ÉKN

– Olyan lehetőséget kerestünk 2008-ban, ami által a cégünk szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között – mondta Gödri István, az Emerson-csoporthoz tartozó Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – A célunk az volt, hogy a gyakorlat­orientált képzést a verseny izgalmával ötvözzük. Akkor született meg egy olyan jármű gondolata, melynek működését sűrített levegős hajtás biztosítja. Így jött létre a pneumobilverseny.

Az idei verseny fővédnöke dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára. A győztes csapatok 500-500 ezer forintos pénzjutalomban részesülnek, a legutóbbi három év legeredményesebb egyeteme pedig egymillió forintos különdíjat vihet haza. A fődíjat, az „Aventics Legjobb Pneumobilja 2019” címet a szakmai zsűri ítéli oda az elmúlt három évben elért eredmények átlaga alapján.

Technikai megújulás

– Meglátásunk szerint a pneumobilverseny járműépítési feladata kiváló módja annak, hogy a leendő mérnökgeneráció elsajátítsa az Ipar 4.0 alkalmazásához szükséges képességeket – jegyezte meg Gödri István. – Nagy hangsúlyt fektetünk a részt vevő mérnökhallgatók szemléletformálására, amely során az Ipar 4.0 program irányába orientálhatjuk a fiatalokat. Éppen ezért az általános szervezési feladatok mellett folyamatosan dolgozunk azon, hogy a viadal technikailag is megújuljon és az ipari fejlődést követve új szintre lépjen.

ÉKN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában