Nyíregyháza

2021.04.24. 19:07

Kinyitottak a teraszok

Kozák József ugrásszerű vendégszám-növekedéssel csak akkor számol, ha bent is fogadhatnak vendégeket.

20210422 Miskolc fotó: Bujdos Tibor BT Észak-Magyarország A vendéglátók készülnek, takarítanak, fertőtlenítenek, új menüsort állítanak össze.

Forrás: Illusztráció/MW-archív

Fotó: Bujdos Tibor

A nyíregyházi Stella Rose étterem és rendezvényközpont is élt a lehetőséggel, így szombaton megnyitották a teraszukat a vendégek előtt. Délelőtt tizenegy órakor kerestük fel az éttermet, akkor egy háromtagú, kisgyermekes család üldögélt és fogyasztotta üdítőjét a tágas terasz egy napos szegletében. Braun Viktor tulajdonos lapunknak elmondta, már nagyon várta ezt a napot.

– Nehéz hónapok állnak mögöttünk, de igyekeztünk a szigorítások alatt is versenyképesek maradni, ezért néhány hete „csatasorba” állítottunk egy önkiszolgáló pultot, így elvitelre is bőséges ételválasztékot tudunk kínálni a vendégeknek. Jelenleg három felszolgálóval működünk, és várjuk, mit hoz a jövő, a lazítások alatt és a vírus elmúltával hogyan változik a piac és hogyan változnak a fogyasztói igények. Az esküvők megrendezése az egyik fő bevételi forrásunk. Májusra minden hétvége le volt foglalva, de egy lakodalmat már visszamondtak a bizonytalanságok miatt – mondta Braun Viktor, a Stella Rose étterem és rendezvényközpont tulajdonosa, akitől szombati látogatásunkkor megtudtuk, hogy aznap a nyíregyházi kézilabdázók náluk ebédelnek, mielőtt elindulnának Ózdra, a soros bajnoki mérkőzésükre.

Eddig három asztalnál fogadtunk vendégeket – ezt már a nyíregyházi Sziklakert étterem tulajdonosa, Kozák József mondta lapunknak déli 12 óra után néhány perccel. Hozzátette, alig várták már ezt a napot, ugyanis november óta be volt zárva az étterem.

– Sikerült átvészelni ezt az időszakot úgy, hogy a tizenhárom alkalmazottunkat meg tudtuk tartani, közben pedig megkapták a teljes fizetésüket. Ehhez kormányzati bértámogatást is igénybe tudtunk venni, és ha jól tudom, erre májusban is lesz lehetőségünk – mondta a húsz éve működő étterem tulajdonosa.

– A hosszú leállás alatt rengeteg üdítő, sör és egyéb innivaló vagy élelmiszer szavatossága járt le, nagyjából háromszázezer forintnyi áru ment tönkre. Ma hat alkalmazottal működünk, egyelőre nincs az a nagy roham, de nem is számítottunk másra. Ráadásul az idő is elég változékony, hol süt a nap, hol elbújik a felhő mögé. Szerintem akkor lesz nagyobb itt a pörgés, ha bent is fogadhatunk majd vendégeket – tette hozzá Kozák József.

Molnár László már 2008 óta erősíti a Sziklakert étterem csapatát, előtte Nyírbátorban és Vásárosnaményban dolgozott.

– Nagyon vártam már, hogy végre jöhessek dolgozni, még úgy is, hogy csak a teraszon fogadhatunk vendégeket. Korrekt volt a vezetőség részéről, hogy a leállás alatt is megkaptuk a teljes bérünket. Rengeteg olyan étteremről, szállodáról vagy panzióról hallottam, hogy kénytelenek voltak elküldeni az embereiket vagy nem fizettek teljes bért alkalmazottaknak. Nem vagyok az az otthon ülő típus, így a „holtidőben” is igyekeztem megtalálni a helyem, besegítettem a testvérem vállalkozásába, de belekóstoltam a villanyszerelésbe is – tudtuk meg a harmincnyolc esztendős felszolgálótól.

Papp Krisztián éppen egy rokonlátogatásra tartott, mikor megszakította az utat egy kávé erejéig.

- Csak egy kávéra ugrottam be, megyek is tovább. Rég volt alkalmam maszk nélkül, egy hangulatos kerthelyiségben ücsörögni, már hiányzott ez az érzés – mondta lapunknak a nyíregyházi fiatalember.