autósport

2019.11.10. 19:36

Turánék hatalmas bravúrja, Chrisnek is itt van már a karácsony, ő az Európa-bajnok

Rally Hungary: Izgalmak, defektek és kiesések, nagy sikere volt a belvárosi gyorsnak.

Alaposan megrostálta szombat a Rally Hungary mezőnyét. A versenyzők Nyíregyházán a Tokaji úti szervizparkból indultak a Zemplénbe, hogy hat gyorsaságit teljesítsenek. A látványos száguldások után az Európa-bajnoki címet védő orosz Alexey Lukyanuk 44.4 másodprecel előnnyel zárta az összetett élen álló brit Chris Ingram előtt.

Az orosz négy gyorsaságin volt a legjobb, az ötödik pedig defektet kapott. A kontinensbajnoki címre még esélyes a lengyel Lukasz Habaj elszállt a versenyből, mert előbb árokba csúszott, majd ki is esett.

 

Ami a magyarokat illeti, Turán Frigyes a harmadik helyen várhatta a vasárnapot. A négyszeres abszolút bajnok Herczig Norbert autója három defektet is kapott. A magyar bajnok Vincze Ferenc sokáig második volt, ám előbb egy defekt fogta meg, majd a Fabia motorja adta meg magát. Hadik András az utolsó szakaszon a sötétben lecsúszott az útról.

Az Európa-bajnoki sorozat Herczig mellett szintén állandó másik magyar indulja, ifj. Érdi Tibor a harmadik szakaszon esett ki, mert odaütötte az autója elejét és eltört a Škoda bal első lengőkara.

Tiszta Manchester volt

Vasárnap reggel ismét a gyorsokhoz etapoztak a versenyzők. A tizedik gyors, a Disznókő- Mád /1 10 kilométeres szakasz igencsak megizzasztotta a pitákat és a navigátorokat.

– Olyan mintha Manchesterben lennénk- jegyezte meg a taktikusan autózó Chris Ingram

– Nehéz ez a gyorsasági, le is csúsztunk az útról. Elég jó az eredményünk szóval megyünk tovább – mondta Turán Frigyes, aki Bagaméri Lászlóval összetettben Ingramék elő ugrottak a második helyre.

Közben a nyíregyházi belvárosban egyre többen álltak a lezárt útvonal szélén, várták a tizenegyedik gyorsot. Több ezren figyelték, ahogy a pilóták háromszor teljesítették a két kilométeres pályát. A tavalyi esti ködhöz képest most sokkal jobb volt az idő, igaz száraz pályán minden bizonnyal még inkább élvezetesebben köröztek volna a több száz lőerős gépek.

Dél után nem sokkal kezdődött a belvárosi körözés, az elején jöttek a menők. Lukyanuk most sem kímélte a Citroent és a hat kilométert ő teljesítette a legjobb idővel (05:16.3), mögötte Herczigék voltak (05:17.4,), majd Ingramék (05:22.8).

- Nagyon tetszik nekünk ez a gyorsasági szakasz, örülünk hogy ennyi néző van – jegyzete meg a brazil Paulo Nobre

Sorra jöttek az autók, majd nem sokkal később indultak tovább és ismét a hegyekben gyűrték a kilométereket, Óhuta-Fóny, majd Telkibánya -Újhuta szakaszokon. A tizenharmadik gyors balszerencsét hozott az ismét defektet kapó orosz párosra, mert Turánék nyerték a szakaszt és összetetten az élre ugrottak.

A dobogóra felért a Lallum Devine,Brian Hoy ír duó ( a második nap az övék volt), Ingramék (szintén kellett kereket cserélniük) pedig a negyedik helyre csúsztak. Továbbra is taktikusan autóztak, nem kockáztattak, mert a zárófutam előtt 28 pont volt az előnyük az oroszokkal szemben.

Több mint félszázan kiestek

A 14. gyorsot végül törölték, így nagy meglepetésre Turán Frigyesék jóvoltából magyar siker született, az Európa-bajnok pedig Ingram lett. A pályák nehézségéről csak annyit, hogy ötvenhatan értek célba és ötvenketten kiestek. A három napos igen izgalmas és nívós verseny a Kossuth téri eredményhirdetéssel zárult.


Rally Hungary, a végeredmény

1. Turán Frigyes, Bagaméri László

Skoda Fabia R5,

2. Alexey Lukyanuk, Alexey Arnautov

oroszok, Citroën C3 R5

3. Callum Devine, Brian Hoy

írek, Hyundai i20 R5

4. Chris Ingram, Ross Whittock

britek, Škoda Fabia R5 Evo

5. Herczig Norbert, Ferencz Ramón

Volkswagen Polo Gti R5

6. Albert von Thurn und Taxis Bernhard Ettel német, holland, Škoda Fabia R5 Evo,

7. Sean Johnston, Alex Kihurani

holland, brit Citroen C3 R5

8. Lovász Pál, Kürti Tamás

Škoda Fabia R5

9. Paulo Nobre, Gabriel Morales

brazilok, Škoda Fabia R5

10. Nikolaus Mayr-Melnhof, Poldi Welsersheimb osztrákok, Ford Fiesta R5)

Ezek is érdekelhetik