2009.03.18. 12:58
Pink: Funhouse - nagylemez egy válásról
<p>Pink (becsületes nevén Alecia Moore) 2000<br /> óta színesíti a zenei palettát.</p>
Első emlékem róla, hogy
nevéhez hűen rózsaszín,
fiúsan rövid hajjal láttam a
videoklipekben, és akkor még R
’n B-ben nyomult
(tájékoztatásul: azóta
fokozatosan haladt a pop és a
rock felé).
Rémlik egy korai interjú is,
amelyből kiderült számomra, hogy az
akkor huszonegy-két éves lány nem
volt könnyű eset - a kezdetektől fogva
híres volt szókimondó
természetéről,
botrányos, olykor kulturálatlan
viselkedéséről, kritikus
hangvételű dalszövegeiről.
Jószerével beszólt ő
már mindenkinek a mai
hírességek közül.
Legújabb, Funhouse című
albumán épp a férjét
osztja. Pink 2001-ben ismerkedett
össze a motorcrossos Carey
Harttal, rendhagyó módon ő
kérte meg a szintén vagány,
tetovált srác kezét, majd 2006.
januárjában összeházasodtak.
Ám az idill nem tartott sokáig, és
két év elteltével már
különválásukról
cikkezett a média, mostanra pedig már
hivatalosan is kimondták a válást.
Funhouse
(Játszóház)
című, 2008. végén kiadott
nagylemeze gyakorlatilag a
válásról, és most
már ex-férjéről
szól. Aki meghallgatja a lemezt, és
megérti, miről szólnak a
szövegek, annak három dolog
nyilvánvalóvá válik. Az
első, hogy Pink még mindig
nagyon szereti Careyt, és
rendkívül bántja, hogy véget
ért a kapcsolatuk. A második, hogy
csalódottságát
agresszivitással és szarkazmussal
igyekszik palástolni. És a harmadik, hogy
a nőnek még mindig piszok jó hangja
van, és hogy az albumon szerepelő
tizenkét dal nagy része
kiváló.
Az album első nótája a
So What? (Na és?) címet
viselő volt, amely kerek-perec a
válásról szól, és az
elhagyott asszony sértettségének
ad hangot. Hiányzik belőle az igazi
bánat, nem érződik a dalban a
fájdalom, amelyet Pink
valószínűleg érez. Helyette
rocker mentalitásához híven
arról énekel: „Lelépett a
férjem, na és? Én még
mindig rocksztár vagyok, jobb ez
így nekem, megyek partizni és
balhézni”. Ami igazán meglepő,
hogy az ex-férj, Carey Hart
személyesen tűnik fel a klipben. Mai napig
nem értem, miért asszisztált egy
olyan dalhoz, amelyben őt küldik el melegebb
éghajlatra.
Pink dacos magatartása minden
bizonnyal csak álca, hiszen az albumról
származó harmadik kislemez már
más hangulatot sugall. A dal címe
Please Don’t Leave Me (Kérlek, ne
hagyj el), és nem más, mint
szégyentelenül őszinte
könyörgés a volt-férj
felé. Az It’s All Your Fault
(Minden a te hibád) pedig a címhez
hűen színtiszta ujjal mutogatás
és szemrehányás. Kedvencem a
lemezről a jó rock zenét
idéző, aerosmithes hatású
Mean (Hitvány), amelyben az
énekeső azon tűnődik,
hogyan juthattak idáig Harttal,
hogyan válhattak ilyen undokokká
egymással. Másik nagy kedvencem
még az I Don’t Believe You (Nem
hiszek neked), ami megint csak támadás a
volt-férj ellen. Ebben a dalban
lágy gitár és borzongató
cselló hangok közepette arról
énekel Pink, hogy nem hisz
Hartnak, amikor azt mondja, már nem szereti
őt.
A zene mindig is az önkifejezés
egyik eszköze volt. Amikor idegen hatalmak
nyomták el az emberiséget, a muzsikusok
rímbe foglalva és dallamba csomagolva
foglaltak állást a hatalommal szemben. A
nagy eszmék hirdetése mellett viszont
arra is tökéletesen alkalmas a
zene, hogy az ember kiírja
magából a saját
fájdalmát, gyászát,
örömét, hogy megénekelje
és megőrizze életének
jelentősebb fordulatait. Pink
valószínűleg ezt tette a
Funhouse-szal, én pedig
köszönöm neki, hogy nem tartotta
magában az érzéseit. Jóval
szegényebb lenne a zenei világ, ha csak a
naplójába írta le volna mindezt.
- Hadas Bianka -