Magyarország

2010.11.25. 16:05

Gyorsabban hárítja el a hibákat az E.ON

<p>Többnapos áramszünet, leolvadt fagyasztók, didergő emberek, szétfagyott épületek. Egy esetleges hosszabb áramszünet esetén rengeteg kár keletkezett a fogyasztóknál.</p>

Az E.ON szakemberei azt mondják, folyamatosan azon dolgoznak, hogy minél rövidebb idő alatt elhárítsák a hibákat. Hogy mit is csinálnak egy esetleges üzemzavarnál, azt csütörtökön az újságíróknak is megmutatták.

2009 januárjában Gellénházán több mint 60 órán keresztül nem volt áram. Hatalmas mennyiségű hó esett, az utakon az áramszolgáltatás helyreállítása lassan haladt. A kidőlt villanyoszlopokat és leszakadt vezetékeket csak lánctalpas járművekkel lehet megközelíteni.

Legfeljebb 106 percig maradhat áram nélkül egy fogyasztó

"Az idő rövidítésért bevezettük az idén azt a változtatást, hogy ha messze laknak egymástól a szerelők, akkor külön két autóval indulnak el a hibahelyre, és ott ülnek össze egy autóba" - mondta el a Független Hírügynökségnek Kecskés Ernő, az E.ON hálózati szolgálat-vezetője.

A többi között ezzel is gyorsítaná idén a hiba elhárítását az E.ON. A gyors hibaelhárítás azonban fontos a szolgáltatónak is. Derült ki a pécsi nyílt napon, ahol azt mutatták meg az újságíróknak, hogyan is dolgoznak a központokban és a terepen a szakemberek. A Magyar Energiahivatal döntése alapján idén legfeljebb 106 percig maradhat áram nélkül egy fogyasztó. Ha ennél több idő alatt tudja csak a szolgáltató kijavítani a hibát, egyre több és több bírságot kell fizetnie. Ami akár 100 millió forint is lehet.

Az E.ON két hete a katasztrófavédelem is kötött egy megállapodást, amely szerint ezentúl közvetlenül egymást tájékoztatják a felmerülő üzemzavaroknál és nem a polgármestereken keresztül zajlik majd az irányítás. Azt remélik, ezzel is hamarabb elháríthatják majd a hibákat.

- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik