2013.10.09. 09:57
Vannak gyenge láncszemek
Nyíregyháza - Kiderült: a több százmillió forintos beruházás alkalmazásának is vannak gyenge pontjai.
Nyíregyháza - Kiderült: a több százmillió forintos beruházás alkalmazásának is vannak gyenge pontjai.
Több olvasónk is jelezte, hogy szeptember 18-án a Nyíregyházáról Nyírszőlősön át Ibrányba közlekedő, a menetrend szerint 22.40 órakor induló járat több mint fél órás késéssel indult el. Ezzel kapcsolatosan arra vártunk választ a Szabolcs Volán illetékeseitől, hogy az ugyanekkor induló, Nagyhalászon át Ibrányba közlekedő busz sofőrje miért nem szólt a megállókban állóknak, hogy ne várják a buszt, hanem szálljanak fel arra a járatra, hiszen azzal is eljutnak Ibrányba, és arra is kíváncsiak voltunk, hogy a diszpécsernek meddig kell a telefonnál maradnia? Olvasóink ugyanis jelezték, hogy az adott napon hiába hívták a megállóban jelzett számot.
Levonták a tanulságot
Kérdéseinkre dr. Huba Péter személyforgalmi igazgató és Kató József közszolgáltatási irodavezető válaszolt. Azt írták, hogy a jelzett autóbusz meghibásodott. Azt, hogy 17 perces késéssel indult, az okozta, hogy a forgalmi szolgálattevő a tartalék autóbusz indításával és az utasok tájékoztatásával kapcsolatban nem megfelelő döntést hozott.
„Az üzletszabályzat szerint a nyíregyházi autóbuszállomáson telefonon hétfőtől szombatig 4.30 órától 22.40 tudunk tájékoztatást adni a menetrend szerinti autóbuszjáratok közlekedéséről. Az Ibrányba 22.40 órakor Nagyhalászon át közlekedő járat gépkocsivezetője nem tudott arról, hogy a Nyírszőlősön át közlekedő járat 17 perc késéssel fog közlekedni, így nem tudta a megállóhelyen várakozókat tájékoztatni a várható késésről. Munkatársunk hibájáért elnézést kérünk és sajnálatunkat fejezzük ki az okozott kellemetlenségért. A tanulságok levonása után megtettük a szükséges intézkedéseket a hasonló esetek megelőzésére – írták. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy ilyen esetben a Kossuth utcán lévő utastájékoztató kijelzőn miért nem jelenik meg a figyelmeztetés, hogy a busz késni fog, noha ez lenne az egyik „feladata”?
Technikai problémák
A Volán illetékesei azt írták: „a vizuális utastájékoztatókon megjelenő információk menetrendre és a pontos időre vonatkozó részét számítógép vezérli, de az üzenet része a forgalomirányító munkatársunk adatbevitelét követően jelenik meg, ha a kijelző és a háttér információs rendszer üzemképes. A vizsgált időszakban a nyíregyházi autóbusz-állomáson a forgalmi szolgálattevő munkaideje 22.40 óráig tartott, ezért az ez után bekövetkezett eseményről a Kossuth utcán lévő megállóhelyen elhelyezett utastájékoztatón nem jelenhetett meg információ a járat késéséről. A szolgálatának ideje alatt a forgalmi szolgálattevő meg volt róla győződve, hogy a meghibásodott autóbusz pótlásáról helyesen intézkedett, ezért a vonal mentén várakozó utasok értesítésének szükségessége nem merült fel. A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a jelzett napon a Kossuth u. 9. szám alatt lévő kijelző javítás alatt állt.
A Kelet-Magyarország által továbbított észrevétel felhívta a figyelmet arra, hogy a több százmillió forintos informatikai beruházás alkalmazásának gyenge láncszeme a kellően ki nem forrott informatikai eszközökön kívül maga a munkát végző ember. Az informatikai rendszerünk fejlesztésén, szolgáltatásai megbízhatóságának javításán a telepítést végző társaság folyamatosan dolgozik. Minden igyekezetük ellenére technikai problémák is akadályozzák a hazai alkalmazásban újszerű utas tájékoztató rendszer gyakorlati használatát” – írta dr. Huba Péter és Kató József.
KM-SZA