2014.12.30. 13:01
Kiderült, hogyan látják a megyei fiatalok az uniót
Fehérgyarmat - Felmérés az EU-s iskolanapokon: a középiskolások a lehetőségeket látják az EU-ban.
Fehérgyarmat - Felmérés az EU-s iskolanapokon: a középiskolások a lehetőségeket látják az EU-ban.
Az EU munkahelyeket teremt, segít a fiataloknak külföldi tapasztalatokat szerezni, ráadásul jóval több támogatást ad Magyarországnak, mint amit a válaszadók 70 százaléka először gondol.
Többek között ez derül ki a Mi vagyunk Európa! 2 program keretében készült, nem reprezentatív kutatásból. A kérdőíveket a programban részt vevő harminc iskola közel tízezer diákja és tanára töltötte ki.
Információs „pontok”
A 14 és 18 év közötti fiatalok úgy vélik, hogy az Európai Unió pozitív hatással van a mindennapi életükre. A válaszadók csaknem 60 százaléka vélte úgy, hogy az EU komoly segítséget nyújt a külföldi lehetőségek megteremtésében. Emellett véleményük szerint az unió munkahelyeket is teremt.
A felmérésből kiderült, hogy öt fiatalból három ismer valamilyen európai uniós fejlesztést a közvetlen környezetében, és pontosan meg is tudja azokat nevezni. Az esetek döntő többségében a közösség életét befolyásoló infrastrukturális fejlesztéseket: iskola-, óvoda-, bölcsődekorszerűsítést, könyvtár- vagy művelődésiház-rekonstrukciót, tornaterem-építést, kórházfelújítást említettek, továbbá más látványos fejlesztéseket, mint például csatornázást, a terek felújítását vagy kerékpárutak építését.
A megkérdezettek 32 százaléka állította, hogy az iskolában hall az Európai Unióról, míg 84 százalékuk a televízióból szerzi értesüléseit. A fiatalok második legfőbb információforrása az internet, 32 százalékuk az iskolából, 31 százalékuk pedig újságból, valamint a rádióból (30%) tájékozódik, valamint a családtól (13%), barátoktól (5%) és a munkahelyen (4%) szerzi az információit. (A kérdésre több választ is megjelölhettek a válaszadók.)
A Mi vagyunk Európa! 2 program harminc helyszínén közel 13 500 diák és 780 pedagógus vett részt az Európai Unióhoz kapcsolódó iskolanapokon.
A sorozat tavasszal indult, a vetélkedők jelentős része hátrányos helyzetű kistérségekben valósult meg. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből egyetlen iskola, a fehérgyarmati Deák Ferenc Gimnázium kapcsolódott a programhoz.
KM