Sport

2013.04.18. 11:42

Ezt hívják Terepralinak!

Legjobb magyarként, az összetett értékelés második helyén zárta a nagykállói Toolimpex Kupát, a Terep-rallye Országos Bajnokság és a Közép-európai Zóna Trófea idei első futamát a 3D Racing párosa, Murczin Zsolt és Bagics Róbert a Mitsubishivel.

Legjobb magyarként, az összetett értékelés második helyén zárta a nagykállói Toolimpex Kupát, a Terep-rallye Országos Bajnokság és a Közép-európai Zóna Trófea idei első futamát a 3D Racing párosa, Murczin Zsolt és Bagics Róbert a Mitsubishivel. De hogyan látta a pilóta a viadalt belülről? Az alábbi beszámolóból kiderül!

"Nem unatkoztunk hétvégén Nagykállóban a Terep-rallye Országos Bajnokság és a Közép-európai Zóna Trófea első futamán. Tudjuk, hogy sokaknak nem tetszett a sár, de nekünk bejött. Ezt hívják Terepralinak. Ez a sportág arról szól, hogy bármi történhet, helyt kell állni, meg kell oldani a feladatot. Be kell osztani a technikát, és saját magunkat is, mert a versenynek a célban van vége!

A szombati második szakaszon elromlott az ablakmosónk, márpedig ha saras pályán az ablakmosó és az ablaktörlő közül valamelyik nincs rendben, akkor nagy a baj. Nekünk az autó hátuljában van beépítve a 15 literes tartály, direkt azért, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések, de most megtréfált minket, szétesett a cső. Onnantól fogva kerítések és fák között csúszkáltunk, alaposan vissza is kellett fognunk magunkat, de a lényeg az, hogy kiértünk a szelektívről, ami nem mindenkinek sikerült.

Vasárnapra felraktuk a murvagumikat, de éjjel esett, és mivel mi viszonylag elöl mentünk, mi takarítottunk a többieknek. Az utolsó előtti szelektíven ráadásul majdnem ki kellett állnunk a versenyből, mert a homokbányában egy kanyarban a gátlónk tartályának alja kilyukadt, és a kipufogóra ömlött az olaj. Megálltunk, géptető fel, láttuk, hogy minden olajos, lelocsoltuk, hűtöttük még a rajtnál is, utána pedig kénytelenek voltunk nyitott ajtóval menni, mert teljesen megtelt a fülke füsttel. Végül be tudtuk fejezni a versenyt, bár jobb elöl csak egy gátlónk volt, de ez akkor már nem érdekelt.

Tavaly a hosszú kihagyás után a verseny végére találtam meg a kormányt, idén viszont jó volt a taktikánk, egyenletes teljesítményt nyújtottunk az egész verseny során, és ez kifizetődött. Az összefoglaló videónkban (mely többek között a tereprali.com weboldalon is megtalálható) elég jól lehet látni, hogy milyen körülmények között versenyeztünk, itt nagyon sokat számított a tapasztalat. Nem rohantunk, nem vállaltuk túl magunkat, mert annak általában nincs jó vége, ezt azt hiszem, néhány versenyzőtársunk meg tudja erősíteni. A Terepraliban az a szép, hogy nem kell minden szakaszt megnyerni (Peterhansel 2007-ben Dakart is nyert egyetlen szakaszgyőzelem nélkül), de célba kell érni!

Mi tavaly győztünk itt, most legjobb magyarként másodikak lettünk Adam Malysz mögött, és ezzel elégedettek vagyunk, hiszen másfél év kihagyás után gyakorlatilag dupláztunk. Malysz nagyon megérdemelte ezt a győzelmet, azt hiszem, a legfegyelmezettebb, legprofibb pilóta volt ebben az egész mezőnyben. Ha ilyen kiváló versenyzők vannak Lengyelországban, el fogunk gondolkodni azon, hogy esetleg egy ottani versenyen is rajthoz álljunk!"

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!