Sport

2013.10.07. 14:25

Igazi rally volt végig

Interjú Lángi Attilával, a Dynamic Rally Team autóversenyzőjével a Budapest Rally után.

Interjú Lángi Attilával, a Dynamic Rally Team autóversenyzőjével a Budapest Rally után.

Technikai gondok ismét nem segítették a versenyeteket. Mik történtek a Z4M-mel?

- Igen, ez egy embert-gépet egyaránt megerőltető verseny volt. Igazándiból a károk felmérése még nem történt meg, így csak arról tudok nyilatkozni, amit már ott láttunk vagy orvosolgattunk. Az első szakasz utolsó gyorsaságiján (Lábatlan-Bajna), a híres-hírhedt ugratót sikerült nézőbarát módon megoldani. Elnézést az ott lévőktől, hogy a következőn el spóroltuk, de az a verseny végét jelentette volna.

Egy viszonylag komoly repülés után egy még komolyabb leérkezés sikeredett, amiből egyből egy felpattanás is. Ami tudott leért az autón, a két hátsó toronycsapágy vadonatúj G-szeme átszakadt, mindkét hátsó lengőkar ismét megsérült, és a difink felfüggesztő csavarja is kimozdult, ami mire visszaértünk a szervizparkba végleg megsemmisítette a menetet a difiben, és sajnos ezen nem lehet megoldani átmenőcsavarosra, mint az e36-on. Így a szervizünk egy lemezt hegesztett a csavar elé, hogy ne tudjon kicsúszni, onnantól stiftként működött. A többi problémát ott el se mondták (anno én adtam utasításba, hogy elég, ha ők stresszelnek, ha nem baleset csak kiesés veszélyes, akkor ne szóljanak róla).

Ezt is csak azért volt muszáj nekik elmondani, mert nagyon zörgött, és a szervizidő alatt képtelenség lett volna megoldani. Viszont ez a "stift" a következő szakaszon elég erőteljesen kiverődött, így másodjára odahegesztették a difit a hídházhoz bírja, amíg bírja hozzáállással. Ez sem tartott sokáig, de leszámítva a hangjelenségeket szerencsére kibírta, nem tört el semmi, úgyhogy ha csodával határos módon is, de beértünk a célba!

Az első gyors a Skanzen - Visegrád 17,2 km-es szakasza, már az első gyorson megszedte áldozatait. Ez a szakasz, illetve a másik újdonság a Pilismarót - Dobogókői út 11 km is hasonlóan autófaló volt, vagy egyéb gondok miatt estek ki sokan?

- Valóban nagyon sok autóval és a hozzájuk tartozó, OK táblát mutató versenyzővel lehetett találkozni a pálya szélén. Igazándiból mi az első két gyorsot már a verseny előtt ismerkedősre beszéltük meg, már csak azért is, mert ezeken a pályákon már pályabejárás alatt látszott, hogy mire mi odaérünk, teljesen más arcukat fogják mutatni a nagyon sok felhordás miatt. Nem igazán lehetett tudni, hogy nagyobb kövekből álló, vagy esetleg apró szemű, vagy vegyes "drazsé" lesz majd az úton. Biztosan jó néhány versenyző így volt ezzel, hiszen ezek a gyorsok mindenki számára újak voltak. Volt, aki bátrabban ment, kockáztatott, és néha nincs bocsánat. Ezen kívül, ezeket a gyorsaságikat a technika se szerette, hihetetlen gödrös, mondhatnánk úttalan utakon zajló verseny volt. Biztosan sok műszaki hiba boldogította az egész szervizparkot.

Térjünk vissza a rajtceremóniára és a prológra. Hogy tetszett a rajt környezete és a tükör sima beton a prológon?

- Rajtceremónia helye nagyon szép volt, de mivel közben zajlott a prológ elég kevés néző volt ott, lehet szerencsésebb lett volna a műjégen felállítani ezt is. A tükörsima, nagyon csúszós prológ engem nagyon meglepett, ráadásként egy kört valamiért elvettek tőlünk, így nem annyira brillíroztunk. Ahogy kijöttünk, mentem is volna vissza, és az biztos konkrétabb lett volna. Na, nem baj, majd reméljük jövőre is megpróbálhatjuk.

Kilenc gyorsasági, 3 különböző jellegű pályán volt megrendezve. Hogy is lehetett okosan gumizni? Sok sporttárs defekt gondokkal küzdött, ti hogy tudtátok ezt megúszni?

- Okosan gumiznunk nem kellett, nem a gumik keménysége-puhasága okozta a defekteket, de hála a HANKOOK gumik erős oldalfalának minket ezek a problémák elkerültek, nem volt esélye az aszfaltletöréseknek kicsípni a gumit. Pedig gyakorlatilag az összes felnink megsemmisült, a levegő mindig a helyén maradt. Sikerült megszoknunk már ezeket az abroncsokat, és úgy érezzük helyesen döntöttünk, hogy emellett tettük le a voksunkat. Komoly technikai és emberi háttér is jár a vásárlással, soha nem mondtak még olyat, hogy nem tudjuk, csak hogy kérnek egy kis időt a válaszra és mindig helyes információval láttak el minket. Tőlük tudjuk az oldalfalas infókat is, és mióta HANKOOK van fenn nem sikerült defektet szereznünk.

Legközelebb hol csapattok a szépséges BMW Z4M-mel?

- Legközelebb valószínűleg utcán. Na, a viccet félretéve a károk helyrehozása után futóműveshez kell mennünk. Felnit kell görgőzni, és el kell menni egy nagyon szép és klasszikus versenyre, a Mecsek rallyra. Reméljük, hogy ott már bátrabban taposhatjuk a gázt, nem kell attól tartani, hogy elhagyunk valamilyen alkatrészt. Habár kategóriánkban egy mostani dobogós eredmény ezzel az autóval csak a versenyzőtársak sajnálatos kiesése miatt képzelhető el, de a technikai sportok ilyenek. Az S12 kategória gyakorlatilag csak négykerék hajtású autókból áll. Remélem lassan visszaáll a rend és csatlakozik hozzánk a két BMW. Mindent egybevéve örülünk a jó helyezésnek, köszönjük a szervezőknek, hogy egy ilyen nagyon jó pályákból összeállított versenyt hoztak össze! Igazi rally volt végig!

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!