2015.08.10. 15:43
Hiába a rutin, Hamilton már előre retteg az új rajtprocedúrától
A brit világbajnok a borzalmasan sikerült mogyoródi start után még rosszabb helyzetre számít.
A brit világbajnok a borzalmasan sikerült mogyoródi start után még rosszabb helyzetre számít.Jó előre retteg a nyári szünetet követő első futamtól, a Belga Nagydíjtól a Forma–1-ben domináns Mercedes zászlóvivője, Lewis Hamilton. A szabályalkotók egy évközi módosítással előírták a rajtprocedúra megváltoztatását, a brit pedig úgy érzi, hogy Spában számára kedvezőtlen fejleménnyel szembesül majd. A Brit és a Magyar Nagydíj jól rávilágított, hogy a rajt a domináns Mercedes Achilles-sarka az idén: Silverstone-ban a két Williams, a Hungaroringen pedig a két Ferrari hagyta faképnél az Ezüstnyilakat, a mezőny sűrűjében pedig nem érvényesült a csillagos gépek rettegett fölénye.
Tilos lesz játszadozni
A címvédő, listavezető Hamilton a hazai versenyén összeautózta ugyan a győzelmet, Mogyoródon viszont Vettelék olyan sokkot okoztak a káprázatos rajttal, amely a bajnokcsapat teljes összeomlásához vezetett. Spa-Francorchamps-ban életbe lép az új rajtprocedúra, amelyet a versenyzők szerepének fokozása jegyében vezetnek be.
Bár a pilóták és a mérnökök az időjárási tényezőket is alapul véve előszeretettel variáltak a kuplung fogáspontjával a rajtrácsra menet, mostantól tilos lesz ezzel játszadozni azután, hogy a kocsi elhagyta a boxutcát, ráadásul a mérnökök nem közölhetnek olyan információt sem a csapatrádión, amely a rajtnál segíthetné a versenyzőt.
– Arra számítok, hogy Spában a rajt olyan lesz, mint a mostani volt – mondta a változásról Hamilton, utalva a pocsék mogyoródi startra. – Más lett volna a legutóbbi futam számomra, ha jól rajtolok, de sajnos borzalmasan sikerült a startom. A folytatásban nagyobb lesz a kiszámíthatatlanság, még rosszabb lesz a helyzet. Nem tartom veszélyesnek ezt, sokkal inkább úgy gondolom, hogy komolyabb lesz a versengés.
Semmit nem bíznak a véletlenre
Arról megoszlanak a vélemények, hogy mit eredményez majd a rajtprocedúra módosítása: Hamiltonhoz hasonlóan a ponttáblázat 2. helyén 21 pontnyi hátránnyal állomásozó Nico Rosberg is úgy véli, hogy nagyobb lesz a bizonytalansági faktor, a Lotus kötelékében hajtó Romain Grosjean viszont nem számít érdemi változásra.
A csapatok persze semmit nem bíznak a véletlenre: a többség – Toto Wolff sportigazgató szerint a Mercedes is – már a mogyoródi szabadedzéseken elpróbálta, hogy mi várható Spában, a Toro Rosso pedig odáig merészkedett, hogy a napokban egy reklámfilm-forgatásos tesztnapot is megejtettek, hogy a csodaújonc Max Verstappen minél jobban begyakorolhassa az új rajtolási metódust. Csodát várni felesleges lenne, de amennyiben Hamilton balsejtelmei beigazolódnak, az reményt jelenthetne a 3. helyen álló Vettelnek.
Ugyan a Mercedes és a Ferrari között nyers teljesítményt tekintve még mindig ég és a föld a különbség, a vörösök négyszeres vb-elsőjének hátránya 42 pont a szezon második félideje előtt, márpedig – például a korábbi kétszeres vb-első Mika Häkkinen szerint – ez akár lőtávolságra is redukálódhat.
Soha nem lehet tudni…
Az idei második győzelmét követő eufóriában természetesen Vettel sem feledkezett meg arról, hogy burkoltan emlékeztesse erre az üldözötteket.
– Még mindig sokat kell tennünk a felzárkózás érdekében, de soha nem lehet tudni. Rajtunk nem múlik, megpróbáljuk lehetővé tenni a lehetetlent. A legjobb módszer az, ha nyugodtak maradunk és a legjobbat nyújtjuk, aztán pedig meglátjuk, hová vezet ez az út – fogalmazott a német pilóta.
Mészáros Sándor