szon-sportoldal

2010.08.04. 16:00

Virgin: a legnyíregyházibb F1-es istálló

<p>Mi köze Nyíregyházának a Forma-1-es újonc Virgin Racing istállóhoz? Nagyon is sok: a brit csapat egyik magas rangú vezetője, a kommunikációs- és PR részleg igazgatója ezer szállal kötődik a megyeszékhelyhez.</p>

Egy rendkívül kedves és talpraesett fiatal hölgyről van szó, Tracy Novakról, akiről mind a csapat tagjai, mind az újságírók állítják: szívélyességével és segítőkészségével üdítő színfoltnak számít a paddock néha-néha lelketlen világában. Hogyan kötődik Tracy Nyíregyházához? Édesapja, Novák László 1956-ban innen vándorolt ki a ködös Albionba, így a hölgy már ott, brit állampolgárként látta meg a napvilágot. PR- és média frontján több éve dolgozik az F1-ben: korábban a BAR-nál, majd utódcsapatánál, a gyári Hondánál irányította a kommunikációt, az idei évet pedig az újonc Virgin kötelékében kezdte meg.

Ápolja a családi kapcsolatokat

Tracy nem feledkezett meg gyökereiről, sőt! Aktívan ápolja a nyíregyházi családi kapcsolatokat: a Magyar Nagydíj ideje alatt vendégül látta unokatestvérét és nejét a csapat motorhome-jában, s mint elárulta, a hungaroringi versenyek alkalmával – amikor teheti - ellátogat a városba, ahol rendre rácsodálkozik, hogy milyen sokat szépült, fejlődött a megyeszékhely. Bár anyanyelve az angol,Tracy igyekszik elsajátítani a legfontosabb magyar kifejezéseket is: „finom töltött káposzta, boldog karácsonyt, púposteve, autópálya” – sorolta e sorok írójának angolszász akcentussal a frissen elsajátított szavakat.

Mivel a Virgin újonc csapat, Tracy számára is fokozottan nehéz az idei évad. A brit F3-ban sok dicsőséget szerzett Manor Motorsport alakulata - amelyet a Virgin-cégcsoport milliárdos vezére, Sir Richard Branson a nevére vett – az ex-toyotás Timo Glock-ot és az elsőéves brazil reménységet, Lucas di Grassit alkalmazza. A VR01 típusjelű versenygép igazi csodabogár: a Cosworth V8-assal hajtott autót Nick Wirth főtervező az F1-es trenddel szakítva a szélcsatorna mellőzésével, kizárólag CFD-technológiával, azaz áramlástani szimulációkkal alkotta meg. Az úttörő módszer egyelőre nem elég kiforrott, a csapat csak a másik két újonccal, a Lotus-szal és a Hispaniával meccselhet, Wirth azonban a bizakodva tekint a jövőbe.

Pozitív érzésekkel

– Pozitív érzésekkel távozunk a Hungaroringről – mondta Glock 16. és Di Grassi 18. helyezése után a szakember – Egyre jobbak vagyunk: mindkét autónk eljutott a célig, ráadásul az időmérőn és a versenyen is mi futottuk a legjobb kört az újoncok közül. Remélhetőleg a nyári szünet után tovább javul az autó és a csapat teljesítménye.

- Mészáros Sándor -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!