2010.10.24. 11:13
Forma 1 - Alonso nyert a koreai káoszban
<p>Az eső miatt döcögősen induló Koreai Nagydíjat végül Fernando Alonso nyerte. Lewis Hamilton ért be másodikként, Felipe Massa előtt.</p>
A valódi verseny egy és háromnegyed órával később kezdődött a tervezetnél. Az eső miatt kellett először csúsztatni a rajtot, majd a biztonsági autó mögött négy kör megtétele után közel egy órás szünet következett, majd további 13 kört futottak a pilóták a biztonsági autó mögött. Amint a pálya száradni kezdett elindulhatott a verseny.
Vettel azonnal 2.8 másodperces előnyre tett szert Webberrel szemben. Majd minden rosszra fordult a világbajnokságban első helyen álló pilóta számára, a "városi" részbe vezető jobbos kanyart szélesen vette, megpördült és nekicsúszott a pályát övező falnak, visszacsúszott a pályára és az őt kikerülni igyekvő Nico Rosberg a Red Bullba hajtott. A német pilóta egy körrel korábban előzte meg Hamiltont a hármas kanyarnál.
A két összetört autó kimentéséig a biztonsági autó visszatért a pályára, majd a verseny folytatódott. Vettel ismét elhúzott, három másodperces előnyre tett szert Alonsóval szemben, majd a 30. körben ismét megérkezett a biztonsági autó, amikor a Toro Rosso pilótája, Sebastien Buemi törte össze autóját. Buemi ekkor már intermediate abroncsokkal ment és óvatosságból a mezőny nagy része még a teljes esőgumit használta.
Buemi kicsúszását követően azonban mindenki megkapta az intermediate abroncsokat. Vettel és Alonso már elhagyta a boxutca kijáratát, amikor Buemi balesete miatt sárga zászlót lengettek, ezért még egy kört kellett megtenniük, de miután mindketten megkapták az átmeneti gumikat Vettel az élre tudott visszaállni. A jobb első kerék cseréjének problémája miatt Alonsót megelőzte Hamilton - de a brit pilóta nem sokáig örülhetett ennek, mivel a McLaren szélesen vette az egyes kanyart a biztonsági autós fázis utáni újraindulásnál és Alonso vissza tudta venni helyezését.
Vettel már nem tudott eltávolodni Alonsótól és Hamiltontól, néhány másodperccel követték őt, de a versenyt irányítása alatt tartotta addig, amíg a Red Bullban a Renault motor a 46. körben fel nem mondta a szolgálatot.
Alonso elhúzott Hamiltontól és győzelmet aratott, 15 pontos előnyre tett szert Webberrel szemben, Hamilton második helyezésével a pontverseny harmadik helyére lépett előre, hat pontos hátrányban Webber mögött.
Felipe Massa állhatott még fel a dobogóra, Michael Schumacher idei legjobb teljesítményét nyújtva a negyedik lett, a Mercedes pilótája száguldott az első körökben a teljesen vizes pályán.
A renaultos Robert Kubica az ötödik lett, mindkét Williams pilótát megelőzte, a brit csapat mindkét autóján elkoptak az abroncsok. Vitantonio Liuzzi a hatodik lett, a Williams ötödik és hatodik helyét végül hetedik (Rubens Barrichello) és egy 10. helyre (Nico Hülkenberg) cserélte. A Sauber mindkét autója pontot szerzett, Kamui Kobayashi nyolcadik lett Nick Heidfeld előtt.
Button a hatodik helyen haladt, amikor relatíve korai kiállással feltetette az intermediate abroncsokat, így a középmezőny végére, a 16. helyre esett vissza, azon autók mögé, akik még korábban teljesítették a boxkiállást. További helyezést veszített azokkal szemben, akik a biztonsági autós fázis alatt cseréltek kereket és a pályát is elhagyta, amikor Adrian Sutillal küzdött. Buttons szenvedett a McLaren kezelhetőségével és a gumikopással, végül a 12. helyen ért célba.
Több pilóta kicsúszott, Vitalij Petrov az utolsó kanyarban a hetedik helyről törte össze Renault-ját, Sutil, aki több előzési kísérletet mutatott be, végül Kobayashi autójának ütközött és eltört felfüggesztése, Lucas di Grassi a Virginjével kötött ki a falba, miközben Sakon Yamamoto Hispaniáját próbálta megelőzni.
Az újonc csapatok pilótái közül Heikki Kovalainen szerepelt a legjobban, annak ellenére, hogy a boxutcában túl gyorsan ment és ezért áthajtásos büntetésben részesült. Csapattársa, Jarno Trulli ütközött Bruno Sennával és hidraulikus probléma miatt feladni kényszerült a versenyt.
Koreai Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Különbség |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 2h48:20.810 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +14.9 |
3 | Felipe Massa | Ferrari | +30.8 |
4 | Michael Schumacher | Mercedes GP | +39.6 |
5 | Robert Kubica | Renault | +47.7 |
6 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | +53.5 |
7 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | +69.2 |
8 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | +77.8 |
9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | +80.1 |
10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | +80.8 |
11 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | +84.1 |
12 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +89.9 |
13 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 Kör |
14 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | +2 Kör |
15 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | +2 Kör |
Out | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +9 Kör |
Out | Sebastian Vettel | RBR-Renault | +10 Kör |
Out | Vitaly Petrov | Renault | +16 Kör |
Out | Timo Glock | Virgin-Cosworth | +24 Kör |
Out | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | +25 Kör |
Out | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | +30 Kör |
Out | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | +30 Kör |
Out | Mark Webber | RBR-Renault | +37 Kör |
Out | Nico Rosberg | Mercedes GP | +37 Kör |
Forrás: formula.hu