Helyi közélet

2009.10.20. 16:30

Megszűnhet a Nyíregyháza-Vásárosnamény vasútvonal

<p>Ny&#237;regyh&#225;za-V&#225;s&#225;rosnam&#233;ny<br /> - Kedden hozza nyilv&#225;noss&#225;gra a<br /> k&#246;zleked&#233;si t&#225;rca, hogy mely<br /> vas&#250;tvonalak sz&#369;nnek meg a decemberi, &#250;j<br /> menetrend bevezet&#233;s&#233;vel.</p>

16:26: Kálmán

Béla, a nyáron városi

rangra emelkedett Nyírmada

polgármestere érzelmi húrokat is

pendített:

– A minisztérium honlapjáról

tájékozódtam, és annyit

tudok mondani, hogy ami történik, az

egyszerre fájó és

bosszantó. Egyetérték a

racionalizálással, de nem biztos, hogy a

mellékvonalakat kellene megszüntetni, a

járatok ritkítása

elfogadhatóbb döntés lenne. Sok a

bejáró, a diák, akik

számára kellemetlenséget okoz majd

ez a lépés. Egyébként is: a

vasúti

személyszállítás is egy

kapocs, egy érv a település mellett.

Antali Károly

kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a

menetrend készítésekor a

járatok összehangolását, a

vasúti és az

autóbusz-közlekedésben

meglévő párhuzamosság

megszüntetését tartották szem

előtt.

A MÁV részéről senki

nem kívánt nyilatkozni, a

megkérdezettek a

vonatszüneteltetéseket

illetően a minisztériumi

illetékesekre mutogattak. A

Közlekedési, Hírközlési

és Energiaügyi Minisztérium

honlapján nyilvános a 2010-es

vasúti közlekedési

menetrendi javaslat. Az érintett 33,

összesen 1000 kilométer hosszú

vasúti pályaszakaszon naponta

6400 utas utazik. A szakaszok üzemeltetési

költsége becslések szerint 7

milliárd forint. Az ominózus javaslathoz

egyébiránt a hónap

végéig lehet szakmai

észrevételeket tenni.

A

Nyíregyháza-Vásárosnamény

útvonal egyik állomása

Ófehértón

található. Névvel

„természetesen” senki sem

szólalt meg, azt viszont a helyszínen

megerősítették, hogy semmit sem

tudnak a hirtelen jött bejelentés

részleteiről, korábban ugyanis

arról a pályaszakaszról nem volt

szó. Tanácstalanok, sejtésük

sincs, hogy mi lesz velük. „...Ha elindul a

vonat, a szívem majdnem megszakad”.

Bárcsak elindulna! – zakatol a szív

Naménytól

Ófehértón át

Baktáig.

Vasúton és busszal
Nyíregyháza-Vásárosnamény

Vasúton
menetidő: 1 óra 49 perc

megtett út: 59 km

teljesárú menetdíj: 955 forint

Busszal
menetidő: 1 óra 13 perc

megtett út: 57 km

teljesárú menetdíj: 955 forint

Nyíregyháza-Baktalórántháza

Vasúton
menetidő: 1 óra 8 perc

megtett út: 34 km

teljesárú menetdíj: 560 forint

Busszal
menetidő: 42 perc

megtett út: 30 km

teljesárú menetdíj: 480 forint

Baktalórántháza-Vásárosnamény

Vasúton
menetidő: 40 perc

megtett út: 25 km

teljesárú menetdíj: 400 forint

Busszal
menetidő: 29 perc

megtett út: 27 km

teljesárú menetdíj: 400 forint

15:46: „...ha elindul a

vonat, a szívem majdnem

megszakad” – szól

régóta a sláger, és

több, mint gyanús, hogy jelenleg az

érintett környékbelieknek

éppen az fájdítja a

szívét, amennyiben nem kel útra a

mozdony. Egészen pontosan nem

szűnik meg, csak alapvetően átalakul a

vasúti közlekedés

országszerte összesen 1000

kilométeren.

Ahogy Hónig Péter

közlekedési, hírközlési,

és energiaügyi miniszter kedden Budapesten

a kormányszóvivői

tájékoztatón: „A

szaktárca 33 vasútipálya-szakaszon

nem ad megrendelést

személyszállítási

közszolgáltatásra. ugyanakkor ahol

eddig volt közösségi

közlekedés, ott továbbra is

lesz”.

A közlekedési tárca

nyilvánosságra hozta, hogy mely

vasútvonalakat érinti a

decemberi, új menetrend bevezete. Ezek egyike a

Nyíregyháza-Vásárosnamény

szakasz. Nyíregyháza,

Nyíregyháza külső,

Oros, Napkor, Apagy,

Levelek-Magy,

Ófehértó,

Ligettanya,

Baktalórántháza,

Vaja-Rohod,

Rákóczitanya,

Nyírmada,

Vásárosnamény

külső,

Vásárosnamény.

Autóval 49 kilométer és bő

háromnegyed óra, menetrend szerinti

buszjárattal 57 kilométer és 1

óra 13 perc, vonattal 59

kilométer és 1 óra 49 perc.

A miniszteri bejelentés szerint ez

utóbbit már nem sokáig lehet

igénybe venni. A hivatalos közlés

alapján nem megszüntetik, hanem

szüneteltetik az

utasszállítást a síneken

– buszok kiváltásával. Erre

mondta Kálmán

Béla, Nyírmada

polgármestere, hogy „ha egy lakatlan

lakást bezárnak egy időre, meg kell

nézni, mi lesz belőle...”

11:33: A kiszivárgott

hírek szerint egyebek mellett a

Nyíregyháza-Vásárosnamény

vonalat is bezárják.

Utánajártunk, hogy mi igaz ebből,

mit szólnak mindehhez a vonattal

és a busszal közlekedők, és

egyáltalán mi indokolja a drasztikus

lépést.

Kapcsolódó cikkek:

helyzetjelentés

Szabolcs-Szatmár-Beregből

  • Vasutassztrájk - A szakszervezet szerint

  • úgy zajlott a munkabeszüntetés,

    utazásban segítettünk!

    - Ladányi Tóth Lajos -

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában