2009.10.20. 16:30
Megszűnhet a Nyíregyháza-Vásárosnamény vasútvonal
<p>Nyíregyháza-Vásárosnamény<br /> - Kedden hozza nyilvánosságra a<br /> közlekedési tárca, hogy mely<br /> vasútvonalak szűnnek meg a decemberi, új<br /> menetrend bevezetésével.</p>
16:26: Kálmán
Béla, a nyáron városi
rangra emelkedett Nyírmada
polgármestere érzelmi húrokat is
pendített:
– A minisztérium honlapjáról
tájékozódtam, és annyit
tudok mondani, hogy ami történik, az
egyszerre fájó és
bosszantó. Egyetérték a
racionalizálással, de nem biztos, hogy a
mellékvonalakat kellene megszüntetni, a
járatok ritkítása
elfogadhatóbb döntés lenne. Sok a
bejáró, a diák, akik
számára kellemetlenséget okoz majd
ez a lépés. Egyébként is: a
vasúti
személyszállítás is egy
kapocs, egy érv a település mellett.
Antali Károly
kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a
menetrend készítésekor a
járatok összehangolását, a
vasúti és az
autóbusz-közlekedésben
meglévő párhuzamosság
megszüntetését tartották szem
előtt.
A MÁV részéről senki
nem kívánt nyilatkozni, a
megkérdezettek a
vonatszüneteltetéseket
illetően a minisztériumi
illetékesekre mutogattak. A
Közlekedési, Hírközlési
és Energiaügyi Minisztérium
honlapján nyilvános a 2010-es
vasúti közlekedési
menetrendi javaslat. Az érintett 33,
összesen 1000 kilométer hosszú
vasúti pályaszakaszon naponta
6400 utas utazik. A szakaszok üzemeltetési
költsége becslések szerint 7
milliárd forint. Az ominózus javaslathoz
egyébiránt a hónap
végéig lehet szakmai
észrevételeket tenni.
A
Nyíregyháza-Vásárosnamény
útvonal egyik állomása
Ófehértón
található. Névvel
„természetesen” senki sem
szólalt meg, azt viszont a helyszínen
megerősítették, hogy semmit sem
tudnak a hirtelen jött bejelentés
részleteiről, korábban ugyanis
arról a pályaszakaszról nem volt
szó. Tanácstalanok, sejtésük
sincs, hogy mi lesz velük. „...Ha elindul a
vonat, a szívem majdnem megszakad”.
Bárcsak elindulna! – zakatol a szív
Naménytól
Ófehértón át
Baktáig.
Vasúton és busszal
Nyíregyháza-Vásárosnamény
Vasúton
menetidő: 1 óra 49 perc
megtett út: 59 km
teljesárú menetdíj: 955 forint
Busszal
menetidő: 1 óra 13 perc
megtett út: 57 km
teljesárú menetdíj: 955 forint
Nyíregyháza-Baktalórántháza
Vasúton
menetidő: 1 óra 8 perc
megtett út: 34 km
teljesárú menetdíj: 560 forint
Busszal
menetidő: 42 perc
megtett út: 30 km
teljesárú menetdíj: 480 forint
Baktalórántháza-Vásárosnamény
Vasúton
menetidő: 40 perc
megtett út: 25 km
teljesárú menetdíj: 400 forint
Busszal
menetidő: 29 perc
megtett út: 27 km
teljesárú menetdíj: 400 forint
15:46: „...ha elindul a
vonat, a szívem majdnem
megszakad” – szól
régóta a sláger, és
több, mint gyanús, hogy jelenleg az
érintett környékbelieknek
éppen az fájdítja a
szívét, amennyiben nem kel útra a
mozdony. Egészen pontosan nem
szűnik meg, csak alapvetően átalakul a
vasúti közlekedés
országszerte összesen 1000
kilométeren.
Ahogy Hónig Péter
közlekedési, hírközlési,
és energiaügyi miniszter kedden Budapesten
a kormányszóvivői
tájékoztatón: „A
szaktárca 33 vasútipálya-szakaszon
nem ad megrendelést
személyszállítási
közszolgáltatásra. ugyanakkor ahol
eddig volt közösségi
közlekedés, ott továbbra is
lesz”.
A közlekedési tárca
nyilvánosságra hozta, hogy mely
vasútvonalakat érinti a
decemberi, új menetrend bevezete. Ezek egyike a
Nyíregyháza-Vásárosnamény
szakasz. Nyíregyháza,
Nyíregyháza külső,
Oros, Napkor, Apagy,
Levelek-Magy,
Ófehértó,
Ligettanya,
Baktalórántháza,
Vaja-Rohod,
Rákóczitanya,
Nyírmada,
Vásárosnamény
külső,
Vásárosnamény.
Autóval 49 kilométer és bő
háromnegyed óra, menetrend szerinti
buszjárattal 57 kilométer és 1
óra 13 perc, vonattal 59
kilométer és 1 óra 49 perc.
A miniszteri bejelentés szerint ez
utóbbit már nem sokáig lehet
igénybe venni. A hivatalos közlés
alapján nem megszüntetik, hanem
szüneteltetik az
utasszállítást a síneken
– buszok kiváltásával. Erre
mondta Kálmán
Béla, Nyírmada
polgármestere, hogy „ha egy lakatlan
lakást bezárnak egy időre, meg kell
nézni, mi lesz belőle...”
11:33: A kiszivárgott
hírek szerint egyebek mellett a
Nyíregyháza-Vásárosnamény
vonalat is bezárják.
Utánajártunk, hogy mi igaz ebből,
mit szólnak mindehhez a vonattal
és a busszal közlekedők, és
egyáltalán mi indokolja a drasztikus
lépést.
helyzetjelentés
Szabolcs-Szatmár-Beregből
úgy zajlott a munkabeszüntetés,
ahogy tervezték
utazásban segítettünk!
- Ladányi Tóth Lajos -