2015.10.25. 10:49
460 ezer forintot csalt ki a villanyóra az idős nő zsebéből - 100 ezret fizettek vissza
Nyíregyháza - „Börtön lehet a büntetése annak, aki csal a villanyórával” – olvasom az egyik szakember nyilatkozatát. Helyes, aki bűnt követ el, az bizony bűnhődjön meg érte! De mi van akkor, ha a fogyasztó panasszal él, hogy a fizetnivaló nagyon sok? - írja olvasónk.
Nyíregyháza - „Börtön lehet a büntetése annak, aki csal a villanyórával” – olvasom az egyik szakember nyilatkozatát. Helyes, aki bűnt követ el, az bizony bűnhődjön meg érte! De mi van akkor, ha a fogyasztó panasszal él, hogy a fizetnivaló nagyon sok? - írja olvasónk.
A történet egy 83 éves családtagunkkal esett meg, aki arra jött rá, hogy a villanyóra többet mér, mint amennyit ő fogyaszt. Az E.ON a saját szakembereivel megvizsgáltatta a „csaló órát”. Megjegyzem, előtte az áramszolgáltató ügyfélszolgálatának munkatársa szólt, hogy a kiszállás és a bevizsgálás több tízezer forintba fog kerülni, ha az E.ON által leplombázott óra mégis hitelesen mér. A vizsgálat után kiderült, hogy nem jó a mérőberendezés, amit természetesen jegyzőkönyvbe vettek a kiérkező szakemberek. Elismerték, az óra „nagyon megy”, nem létező fogyasztást is mér. A csaló óra hat éven keresztül apasztotta a nyugdíjas asszony pénztárcáját, gazdagítva ezzel a szolgáltatót. Számításaink szerint 460 ezer forint folyt ki így a néni zsebéből.
A magyar ügyintézést ismerve két évig ment a huzavona, levelezgetés, meghallgatás stb. Százezer forintot végül az E.ON visszafizetett. Mi követeltük a fennmaradó 360 ezret, ám ekkor közölték velünk, hogy „arra ihatunk hideg vizet”, mert van egy olyan törvény, amely kimondja: a szolgáltató csak egy évre visszamenőleg köteles a fogyasztónak a kárát megfizetni. Végezetül: a 83 éves mama volt a hibás, mert az ilyet nem elég szóban jelezni, írásban kell megtenni! Lehet, hogy a szolgáltató a jogszabályok szerint járt el, de akkor a törvény rossz, és korrigálni kell!
- Szabó Sándor -