Helyi közélet

2016.02.24. 16:37

Bemutatkozik a Kisvárdai Járási Hivatal

Kisvárda - Dienes Melindával, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal ­Kisvárdai Járási Hivatalának megbízott hivatalvezetőjével.

Kisvárda - Dienes Melindával, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal ­Kisvárdai Járási Hivatalának megbízott hivatalvezetőjével.

Milyen ügyekben kereshetjük fel a kormányablakokat, vagy más néven az integrált ügyfélszolgálati irodákat?

Dr. Dienes Melinda: Járási hivatalunk a kormányzati célkitűzések megvalósításának állomásaként a 2014. február 14-étől működő Kisvárdai Kormányablakban 13, míg a 2015. október 26-ától működő Dombrádi Kormányablakban 4 munkaállomással, azonos színvonalú szolgáltatás nyújtásával, egységes, meghosszabbított ügyfélfogadási renddel fogadja modern és kulturált körülmények között az ügyfeleket.

Mind a Kisvárdai, mind a Dombrádi Kormányablakban mintegy 623 ügytípus intézésére van jelenleg lehetőségük az állampolgároknak, előzetes bejelentkezés, időpontfoglalás nélkül. A klasszikus okmányokkal kapcsolatos eljárásokon kívül az ügyfelek leginkább szociális, egészségügyi és családtámogatási ügyek miatt keresik fel az integrált ügyfélszolgálati irodákat. A kormányablakokban ezen kívül kérelmek terjeszthetők elő, bejelentések tehetők meg, tájékoztatás kérhető egy adott eljárás várható ügymenetéről, az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, de akár szakmai, informatikai támogatás is igényelhető az egyedi ügyek intézéséhez. A minőségi ügyfélszolgálati tevékenységhez szükséges, az ügyintézést segítő és támogató informatikai és infokommunikációs eszközök, alkalmazások mindkét kormányablakban rendelkezésre állnak.

Milyen ügyfélfogadási rend működik a Kisvárdai Járási Hivatalban?

Dr. Dienes Melinda: Járási hivatalunk valamennyi osztályán az ügyfélbarát közigazgatást szem előtt tartva a hét minden munkanapján egész nap van ügyfélfogadás. Hétfőtől csütörtökig 8.00 órától 16.00 óráig, míg pénteken 8.00 órától 12.00 óráig lehet személyesen ügyeket intézni.

Az állampolgárok terheinek csökkentése érdekében a Foglalkoztatási Osztály (korábban: Munkaügyi Kirendeltség) 2015-ben felújított épületében teljes körű szociális ügyfélszolgálat is működik. Így elsősorban az aktív korúak ellátásával, valamint az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultsággal kapcsolatos ügyek egy ügyintézési ponton, gyorsan és hatékonyan intézhetőek.

A kisebb településeken hogyan lehet ügyeket intézni?

Dr. Dienes Melinda: 2015. március 1-jétől a járás egész területén települési ügysegédi rendszer működik megfelelő technikai feltételekkel annak érdekében, hogy az állampolgárok közelebb kerüljenek a közigazgatáshoz. A járási hivatal ideiglenes települési ügysegédek útján a feladat- és hatáskörébe tartozó, elsősorban szociális és gyámhatósági ügyek tekintetében biztosít ügyintézési lehetőséget a járáshoz tartozó valamennyi településen. A korszerű informatikai eszközökkel ellátott települési ügysegédek az önkormányzatok által rendelkezésre bocsátott irodákban várják az ügyfeleket. A Kisvárdai Járási Hivatal vezetősége kiemelten fontosnak tartja a járás valamennyi önkormányzatával, illetve a társhatóságokkal, civil szervezetekkel a jó együttműködést. A polgármesterekkel és jegyzőkkel történő rendszeres kommunikáció és együtt gondolkodás, egymás munkájának segítése mind az önkormányzatok, mind a járási hivatal által az állampolgároknak nyújtott szolgáltatások színvonalát emelik.

Milyen céljai vannak a hivatalnak az idei évre?

Dr. Dienes Melinda: Megyei szinten elsőként, járásunkban mintegy 621 ingatlan tekintetében, 2015. május 7-én indult meg a részarány-földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetése iránti eljárás, amely több ütemben valósul meg. 2020-ig további 242 ingatlan vonatkozásában is sor kerül az eljárás lefolytatására. Kiemelt célunk az, hogy az első ütem az év végére befejeződjön.

A Kisvárdai Járási Hivatal 2016 legfontosabb feladatai között a közigazgatás irányításáért felelős Miniszterelnökség által kitűzött célok megvalósítása – így az ügyfelek elégedettségének növelése, a bürokrácia és adminisztrációs terhek csökkentése, illetve az állami szolgáltatások minőségének további javítása –, valamint a hatáskörébe tartozó ügyek magas színvonalon, a jogszabályi előírások maradéktalan betartásával történő intézése szerepel.

KM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában