Helyi közélet

2019.01.09. 07:16

A keddi havazás után szerdán hófúvás jöhet

Szabolcs-Szatmár-Bereg - Az autósokat lassabb haladásra, nagyobb követési és oldaltávolság tartására intik a közutakon. Kedd estig komolyabb fennakadást a közlekedésben nem okozott a havazás megyénkben. Az országos közútkezelő a főútvonalat, a városüzemeltetés a belterületi utakat tisztította meg a csapadéktól. A meteorológusok keddről szerdára virradóra további havazásra számítanak. ­Előrejelzésük szerint szerdán Keleten a megerősödő szél miatti hófúvások jelent­hetnek újabb veszélyforrást. 

Szabolcs-Szatmár-Bereg - Az autósokat lassabb haladásra, nagyobb követési és oldaltávolság tartására intik a közutakon. Kedd estig komolyabb fennakadást a közlekedésben nem okozott a havazás megyénkben. Az országos közútkezelő a főútvonalat, a városüzemeltetés a belterületi utakat tisztította meg a csapadéktól. A meteorológusok keddről szerdára virradóra további havazásra számítanak. ­Előrejelzésük szerint szerdán Keleten a megerősödő szél miatti hófúvások jelent­hetnek újabb veszélyforrást. 

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. járművei folyamatosan dolgoztak, hogy elvégezzék a hóeltakarítási és síkosságmenetesítési munkákat az utakon.

– Jelenleg is készenlétben vannak munkatársaink, és ha az időjárás úgy kívánja, azonnal elindulunk az alásózás technológiájával, ami azt jelenti, hogy a hóesés kezdetekor 1-3 cm vastagságnál a hó letapadásának megelőzése érdekében sózunk, így a csapadék nem tud jégréteggé képződni. Ezt követően, ha a vastagság eléri az 5-6 centimétert, újra elindulunk a hókotró gépekkel, amik előbb letolják a havat, latyakot és újrasózzák a felületeket – mondta el Keczkó János, a NYÍRVV Kft. közterület-fenntartási irodájának vezetője kedden délelőtt.

Járhatóvá teszik az utakat

– Mindaddig nincs vége a munkánknak, amíg az utolsó úton is el nem takarítjuk a havat. A nagykörút és a bevezető főutak kivételével az összes nyíregyházi tömegközlekedési út, gyűjtőutak, szervizutak hozzánk tartoznak, ezeket társaságunk tisztítja meg és teszi járhatóvá. Ha csak szűken a belvárost – a burkolt felületeket – nézzük, ez 500-600 kilométernyi utat jelent – tette hozzá a szakember.

– Az intenzív hóesés megnehezíti feladatainkat, mert ilyenkor akár négyszer is végig kell menni a teljes szakaszon. Öt nagy vezérgépünk van, amely ezt a távot teljesíti, ha a tolólapos hókotróval megyünk és szórunk is, összesen 16-18 munkaórát töltenek az utakon, a múlt hétvégén folyamatos és intenzív volt a havazás, ezért ezt teljesítettük is, és a 14 kisgépünket is bevetettük – mondta el Keczkó János. – A hókotrók körzetekre bontva kezdik el a munkát, az első és második körzet egy hószolgálati gépnek 6-8 órát vesz igénybe. A harmadik és negyedik körzet bejárása 7-9 órát ölel fel.

Be kell tartani a szabályt

Sorrendben először a főbb tömegközlekedési útvonalon haladunk, letoljuk a belvárost, aztán térünk rá a bekötő- és mellékutakra, az alsóbbrendű burkolt utak és a földutak zárják a sort. Ha szükséges, összevonjuk a gépi erőt. Nyíregyháza útjain reggel 7–9 óra között és délután 3 –6 óra között csúcsforgalom van, ilyenkor csak lépésben tudunk haladni, ezért a feladatok zömét igyekszünk nem ezekre az idősávokra tervezni – fűzte hozzá a társaság irodavezetője.

KO

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában