Helyi közélet

2019.03.05. 08:44

Aluljárót terveznek a Tokaji úti vásártérnél

Nyíregyháza - Belátható időn belül vasúti aluljáró épülhet a megyeszékhely egyik forgalmas pontján.

Nyíregyháza - Belátható időn belül vasúti aluljáró épülhet a megyeszékhely egyik forgalmas pontján.

Látványterv még nincs, mivel a tervezési fázisban van a projekt, viszont tény: vasúti aluljáró épülhet Nyíregyházán, a Tokaji úton. A vásártér tőszomszédságában több évtizedes probléma oldódhat meg.

A felüljárót elvetették

– A Tokaji úti felüljárót minden választási kampányban megígérték, ráadásul úgy tették, mintha a forrás is adott lenne hozzá. Aztán kiderült, hogy konkrétan semmi nem történt. Azt, hogy megígérték a kampányban, másnapra el is felejtették, egy szalmaszálat nem tettek keresztbe. Még egy egyszerű tervvázlatot, koncepciót vagy tanulmányt sem találtam – nyilatkozta a fejlesztést illetően dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere, majd hozzátette: – Ez a leendő beruházás összefügg a nyugati elkerülővel (aminek két szakasza már kész), és a Modern Városok Programban azóta már megvalósult, Tokajig vezető kerékpárúttal. Azért nincs szó egy esetleges felüljáróról, mert az a hosszú évek óta üresen álló, állami tulajdonban lévő volt mezőgazdasági főiskola kollégiuma előtt jönne le, ami közlekedési és városképi szempontból sem lenne előnyös. Más városokban járva merült fel az aluljáró koncepciója lehetséges alternatívaként. A tervezésnél figyelembe kell venni rengeteg részletet, a lakóházak mellett a piac és a repülőtér közelségét is.

Túl a közbeszerzésen

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási feladatai között szerepel a Nyíregyháza, Tokaji út és a 100 sz. vasútvonal külön szintű keresztezésének előkészítése.

– A projekt tervezőjének kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult. A nyertes ajánlattevő a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. – reagált érdeklődésünkre Hideg András, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója. – A tervező feladata az 1500 méter hosszú szakasz tervezése belterületen, a 36. és 38. számú főutak kereszteződésénél kb. 150 méter meglévő 5 sávos szakasz felülvizsgálata, a fennmaradó kb. 1350 méter 2×1 sávos szakasz 2×2 sávosra bővítse, az 1350 méter 2×2 sávos szakaszból kb. 420 métert zöld kiemelt középszigettel, leállósávokkal, valamint kerékpárút és gyalogosjárda kialakításával tervezi meg, kialakít 2-3 jelzőlámpás csomópontot, egy vízfolyás feletti 6-8 méter nyílású híd tervezése és a főút környezetében található lakóterületek megközelítési lehetőségeinek felülvizsgálata is szükséges. A tervezési feladat 2020 októberében fejeződhet be. A NIF Zrt.-nek jelenleg csak az előkészítési feladatok elvégzésére van forrása.

LTL


Fokozott figyelemmel kell odaérni

A vasút veszélyes üzem. A napokban is több baleset történt az ország átjáróiban.

– A január 1. és február 15. közötti időszakban 2017-ben nyolc, 2018-ban hét, 2019-ben pedig hat útátjárós ütközés történt. A KRESZ előírásai szerint az átjáró előtt mindig meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Ha piros jelzés van, az útátjárón nem szabad áthaladni. Ha a fénysorompó jelzői sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik – közölte a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.

– Fontos hangsúlyozni, hogy a sötét fénysorompójelző a KRESZ szerint nem jelent szabad jelzést a közúti járműveknek. A közlekedők ilyen helyzetekben is kötelesek a vonatkozó KRESZ-előírások szerint eljárni, és fokozott figyelemmel megközelíteni az útátjárókat. A balesetek megelőzéséért a MÁV a rend­őrséggel közösen évek óta rendszeresen tart ellenőrzéseket az útátjárókban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában