Nyíregyháza

2024.05.24. 11:32

A CallComm a zászlóshajó ékessége

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter méltatta a beruházás jelentőségét Nyíregyházán.

L. Tóth Lajos

Forrás: Fotó: Dodó Ferenc

A CallComm Zrt. új, Sóstói úti irodájának pénteki, ünnepélyes megnyitóján Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy a cég egymilliárd forintos beruházással bővítette az üzleti szolgáltatóközpontjait Nyíregyházán és Miskolcon, amelyhez az állam 300 millió forint támogatást nyújtott, ezáltal hozzájárult száz új munkahely létrehozásához.

A tárcavezető kijelentette: Magyarország mára az üzleti szolgáltatási szektor zászlóshajójává vált Közép-Európában, az ágazatban dolgozók száma öt év alatt a duplájára nőtt, és átlépte a százezret.

A CallComm Zrt. 2015-ben alakult azzal a céllal, hogy kiemelkedő színvonalú és teljeskörű szolgáltatásokat nyújtson a ContactCenter alkalmazásának valamennyi területén. Anyavállalatuk, az eSense Zrt. 2001 óta az egyik legjelentősebb szereplő a ContactCenter piacon. 
– A dinamikus fejlődést jelzi, hogy két éve a magyar üzleti szolgáltatók közül egyedüliként a tőzsdére léptünk, ezzel a működésünk transzparansebbé vált – említette Varga Gábor, a CallComm Zrt. vezérigazgatója. A cég tevékenységi köre felöleli a kimenő és bejövő telefonhívások kezelésének teljes palettáját, az ügyfélszolgálatok és információs vonalak kialakításától kezdve a telefonos értékesítésen, kintlévőség-kezelésen keresztül a piackutatásig és adattisztításig. 
– A nyíregyházi irodában kezdetben hatvanöten dolgoztak, a fokozódó megrendeléseknek köszönhetően ma kétszáztizenöten tevékenykednek itt. Az új, Sóstói úti, mintegy ezer négyzetméteres helyen, a Nyíregyházi Egyetem területén színvonalas, modern környezetet biztosítunk a kvalifikált munkavállalóinknak. A kormány támogatása révén – amit ezúton is köszönünk – a város vezetésével együttműködve hozzájárulhatunk a régió fejlődéséhez.

A nőket, az anyákat hozza helyzetbe

– Nagyon jelentős esemény a mai Nyíregyháza életében, hiszen a munkahelyteremtő beruházások prioritást élveznek – mondta dr. Kovács Ferenc, a megyeszékhely polgármestere. – A CallComm Zrt. fejlesztése elsősorban fiatalokat, zömmel nőket, anyákat hoz kedvező helyzetbe a munkaerőpiacon. Önkormányzatunk arra törekszik, hogy minél többen maradjanak itt. A nagyfoglalkoztatók, az egyetem és a szakképzési centrum közös érdeke, hogy minél több legyen a szakképzett munkavállaló a városban, a vármegyében, a régióban. Amióta a Nyíregyházi Egyetem alapítványi formában működik, látványosan fejlődik, nőtt a hallgatói létszám, egyre vonzóbb lett az intézmény.

Dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő megjegyezte, hogy új gazdasági övezet épül a térségben:

– Óriási mértékben javult a foglalkoztatottság, fejlődött az infrastruktúra, ennek következtében Nyíregyháza valódi gazdasági erőközpontként működik. Büszke vagyok arra, hogy a Nyíregyházi Egyetemet (ahová mintegy negyven éve kötődök) egyre több hallgató választja. Jó döntést hozott a CallComm Zrt., hogy itt bővít, gratulálok a tulajdonosoknak, a cégvezetőknek.

A gazdaság egyik fő ágazata 

Végezetül Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter úgy vélekedett, hogy az egyik legfőbb közép-európai telemarketing szolgáltatónak számító cég beruházása önmagán túlmutató jelentőséggel bír, mivel az üzleti szolgáltatószektor hatalmas segítség a tehetséges, nyelveket beszélő, egyetemet végzett fiatalok Magyarországon tartásában.
– Jelenleg 201 üzleti szolgáltatóközpont működik hazánkban, mintegy százezer embernek adnak munkát, ami azt jelenti, hogy öt év alatt a duplájára nőtt. A szektorban dolgozók átlagéletkora 33 év, 82 százalékuk felsőfokú végzettségű, mintegy 15 százalék pedig külföldi állampolgár. A kormány az elmúlt tíz évben 104 üzleti szolgáltatóközpont létrehozásához, kapacitásbővítéséhez adott támogatást, ezeknek a vállalatoknak az 55 százaléka tervez további fejlesztéseket. Kétségkívül ez ma a magyar gazdaság egyik fő ágazata.

A magyar fiatalok kreativitása, szorgalma, nyelvtudása, az alacsony adók és a befektetőbarát üzleti környezet mind-mind vonzerőt jelentenek a Magyarországra települő üzleti szolgáltatóközpontoknak.

A CallComm Zrt.-nek nyújtott 300 millió forintos állami támogatásból száz új munkahelyet hoztak létre. Emellett a program egyrészt a dolgozók továbbképzésére irányul, az idegennyelv-ismeret fejlesztésével a vállalat a magyarokon kívül egyre több külföldi ügyfelet is ki tud szolgálni.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában