2014.11.15. 14:54
Megkérdeztük: Szerinted mennyire hatékonyak a drogprevenciós kampányok?
– Nem állítom, hogy nincs szükség figyelemfelkeltő kampányokra, azt viszont igen, hogy kevés fiatal érdeklődését sikerül felkelteniük a droghasználat ártalmaira, veszélyeire figyelmeztető üzeneteknek – vélekedett Szilágyi Klarissza.
– Nem állítom, hogy nincs szükség figyelemfelkeltő kampányokra, azt viszont igen, hogy kevés fiatal érdeklődését sikerül felkelteniük a droghasználat ártalmaira, veszélyeire figyelmeztető üzeneteknek – vélekedett Szilágyi Klarissza.– Ahhoz képest, hogy mennyi pénzt, időt és energiát fektetnek bele hatóságok, civil szervezetek a prevencióba, nem igazán tapasztalom, hogy a mai fiatalokat „meghatná” a ne cigizz, ne drogozz, ne igyál (annyit) tartalmú kampányüzenet – erősítette meg barátnője álláspontját Vámos Enikő.
Veszprémi Roland így válaszolt: – Eszemben sincs kipróbálni semmilyen kábítószert! A felvilágosító kampányok hasznosak lehetnek, főleg az iskolások körében, de csodát ne várjunk tőlük.
Pulveri László József úgy véli, aki akarja, úgy is kipróbálja a „tiltott szereket”. – A rossz neveltetés vagy társaság sajnos erősebb hatással van egy fiatalra, mint egy jó tanácsokat osztogató kiadvány vagy előadó... – tette hozzá.
– A rossz példa is lehet jó példa! – fogalmazott sejtelmesen Besenyei Zsófia, majd kifejtette: a gyógyult szenvedélybetegek „elrettentő vallomásai” tudnának igazán nagy hatást gyakorolni a mai fiatalokra.
Liva Zsanett szerint a fiatalok körében népszerű honlapokon, tévé- és rádióadások reklámszüneteiben kellene elhelyezni a drogprevenciós üzeneteket.
KM-PI