2012.12.30. 11:42
Nyitónap versenyzés nélkül Marokkóban
Váratlanul mozgalmasra sikeredett az ötödször megrendezett Africa Eco Race első napja, pedig a mezőny zöme egyetlen kilométert sem tett meg – legalábbis versenyben. A legnagyobb afrikai tereprali-összecsapás nyitánya a versenyzésen kívül mindent megadott, ami a fekete kontinensen rendezett futamokat egyedivé teszi.
Váratlanul mozgalmasra sikeredett az ötödször megrendezett Africa Eco Race első napja, pedig a mezőny zöme egyetlen kilométert sem tett meg – legalábbis versenyben. A legnagyobb afrikai tereprali-összecsapás nyitánya a versenyzésen kívül mindent megadott, ami a fekete kontinensen rendezett futamokat egyedivé teszi.
Amikor a spanyolországi Almeriából némi késéssel indult útnak Marokkó partjai felé a járműveket szállító két hajó, még nem tűnt vészesnek a helyzet. Akkor már igen, amikor a tengeri monstrumok a vártnál is sokkal nagyobb csúszással futottak be a kikötőbe, az pedig végképp megpecsételte a helyzetet, amikor az útlevél- és vámvizsgálatnál is borzalmas tumultus, kész őrület alakult ki.
Mivel az ügyintézés túlságosan hosszúra nyúlt, René Metge versenyigazgató döntése értelmében az első, 245 kilométeresre tervezett szelektív szakaszt csak a kikötőből elsőként szabaduló motorosok kezdték meg, s nekik is csak az első ellenőrző pontig tartott a száguldás. Az autósok és kamionosok összekötő szakaszként tették meg az első táborig, Boutnibig vezető több mint 500 kilométert: ennek köszönhetően a viadal egyetlen magyar indulójának, a kamionos kategóriában szereplő Qualisportnak is várnia kell vasárnapig az első versenykilométerek megtételére.
„Ami megtörténhetett ma, az meg is történt. Hihetetlen volt, ami a nadori kikötőben zajlott, de szerencsére mi hamar túljutottunk az ügyintézésen. Sajnáljuk, hogy ma még nem versenyezhettünk, főképp annak fényében, hogy a motorosoktól azt hallottuk, hogy a mára tervezett szakasznak az a része, amelyet teljesítettek, komoly kihívást jelentett. A mai napon történtek csak fokozták a harci kedvünket” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós, aki Czeglédi Péter navigátorral és Tóth Tamás vezető szerelővel együtt alkotja az 1100 lóerős Scania versenyszemélyzetét.
A Marokkót, Mauritániát és Szenegált érintő, január 9-én, Dakarban, a Rózsaszín-tó partján befejeződő viadal második napján 409 kilométernyi szelektív szakasz vár a versenyzőkre. A terep változatosnak ígérkezik: a szervezői előrejelzések szerint sziklás és homokos részeket egyaránt érint majd az útvonal, ráadásul Merzouga környékén már most is lesz részük némi dűnézésben az indulóknak.