Sport

2012.12.30. 11:42

Nyitónap versenyzés nélkül Marokkóban

Váratlanul mozgalmasra sikeredett az ötödször megrendezett Africa Eco Race első napja, pedig a mezőny zöme egyetlen kilométert sem tett meg – legalábbis versenyben. A legnagyobb afrikai tereprali-összecsapás nyitánya a versenyzésen kívül mindent megadott, ami a fekete kontinensen rendezett futamokat egyedivé teszi.

Váratlanul mozgalmasra sikeredett az ötödször megrendezett Africa Eco Race első napja, pedig a mezőny zöme egyetlen kilométert sem tett meg – legalábbis versenyben. A legnagyobb afrikai tereprali-összecsapás nyitánya a versenyzésen kívül mindent megadott, ami a fekete kontinensen rendezett futamokat egyedivé teszi.

Amikor a spanyolországi Almeriából némi késéssel indult útnak Marokkó partjai felé a járműveket szállító két hajó, még nem tűnt vészesnek a helyzet. Akkor már igen, amikor a tengeri monstrumok a vártnál is sokkal nagyobb csúszással futottak be a kikötőbe, az pedig végképp megpecsételte a helyzetet, amikor az útlevél- és vámvizsgálatnál is borzalmas tumultus, kész őrület alakult ki.

Mivel az ügyintézés túlságosan hosszúra nyúlt, René Metge versenyigazgató döntése értelmében az első, 245 kilométeresre tervezett szelektív szakaszt csak a kikötőből elsőként szabaduló motorosok kezdték meg, s nekik is csak az első ellenőrző pontig tartott a száguldás. Az autósok és kamionosok összekötő szakaszként tették meg az első táborig, Boutnibig vezető több mint 500 kilométert: ennek köszönhetően a viadal egyetlen magyar indulójának, a kamionos kategóriában szereplő Qualisportnak is várnia kell vasárnapig az első versenykilométerek megtételére.

„Ami megtörténhetett ma, az meg is történt. Hihetetlen volt, ami a nadori kikötőben zajlott, de szerencsére mi hamar túljutottunk az ügyintézésen. Sajnáljuk, hogy ma még nem versenyezhettünk, főképp annak fényében, hogy a motorosoktól azt hallottuk, hogy a mára tervezett szakasznak az a része, amelyet teljesítettek, komoly kihívást jelentett. A mai napon történtek csak fokozták a harci kedvünket” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós, aki Czeglédi Péter navigátorral és Tóth Tamás vezető szerelővel együtt alkotja az 1100 lóerős Scania versenyszemélyzetét.

A Marokkót, Mauritániát és Szenegált érintő, január 9-én, Dakarban, a Rózsaszín-tó partján befejeződő viadal második napján 409 kilométernyi szelektív szakasz vár a versenyzőkre. A terep változatosnak ígérkezik: a szervezői előrejelzések szerint sziklás és homokos részeket egyaránt érint majd az útvonal, ráadásul Merzouga környékén már most is lesz részük némi dűnézésben az indulóknak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!