szon-sportoldal

2011.05.28. 10:59

Nem csak az élmezőnyben van élet

<p>Exkluzív beszélgetés Heikki Kovalainennel, aki jól érzi magát csapatában.</p>

Nem minden Forma–1-es pilótának tesz jót, ha csúcsistállónál versenyez: ilyen Heikki Kovalainen is, akinek a Renault-nál és a McLarennél semmi nem jött össze, a Lotusnál viszont talán legjobb formáját nyújtja. A finn versenyzővel lapunk a Spanyol Nagydíj hétvégéjén, Barcelonában beszélgetett. 

 

Ezzel a csapattal szeretne...

 

– Tényleg nagyon jól érzem itt magam, eszembe sem jut, hogy távozzak. Fejlődünk, s amíg ez így van, addig elégedett vagyok, nem vágyom máshová. Jó lenne, ha ezzel a csapattal érhetnék el sikereket – mondta az egyszeres futamgyőztes sofőr, aki nem bánta meg, hogy tavaly jobb híján az akkor debütáló, így a hátsó régióba kárhoztatott Lotushoz igazolt.

Aligha lehet kétséges, hogy a zöld-sárga egyletben nagyobb a potenciál, mint a másik két tavaly feltűnt csapatban, a Virginben és a Hispaniában. Kovalainen szerint ez a kőkemény munkának köszönhető.

 

Aerodinamikai fejlesztés

 

– Mi egy pillanatra sem állunk le. Az autóval párhuzamosan most épp a nagy-britanniai főhadiszállásunk aerodinamikai műhelyét is fejlesztjük. Szerencsére van eredménye a munkának, hiszen csökkent a hátrányunk a középmezőnyhöz képest – erősítette meg a pilóta.

Barcelonában ugyan kiesett a finn, de az időmérőn a Lotus számára mérföldkővel felérő eredményt ért el: első ízben sikerült normál körülmények között beverekednie magát a Q2-be, ahol a 15. helyen végzett.

– Nem tagadom, ez felvillanyozott bennünket, főleg úgy, hogy két Force Indiánál is gyorsabb voltam. Tudjuk, hogy a hátrányunk még mindig elég nagy, de az ilyen események további lökést adnak a csapatnak – fogalmazott az eddigi első és egyetlen győzelmét a 2008-as hungaroringi futamon arató pilóta.

Fontos szerepe van a Lotus javulásában annak is, hogy a gárda lecserélte a tavaly használt Cosworth erőforrást arra a Red Bull-Renault hajtásláncra, amelyet a vb-címvédő alakulat is használ: – Erő tekintetében nincs érdemi változás, mert a Cosworth is nagyon erős volt, viszont számomra jobb a helyzet a Renault-val, mert a teljesítmény alsó szegmensét könnyebb kontrollálni. Ez az én vezetési stílusom szempontjából kedvezőbb, így nagy segítség – mondta Kovalainen.

 

Az egyik legbarátságosabb

 

Azon kérdésünkre, hogy a folytatásban mely helyszínek kedvezhetnek a Lotus T128-as modelljének, a pilóta Silverstone-t, Suzukát, Spát és a Hungaroringet említette.

– Ez a kocsi azokon a pályákon lehet jó, ahol a fontos az aerodinamikai teljesítmény – tekintett a jövőbe a 29 esztendős sofőr, akit a Forma–1-es mezőny egyik legbarátságosabb tagjaként tartanak számon.

- Mészáros Sándor -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!