2012.05.11. 16:27
Nívódíj a Művészeti Középiskolának
Nyíregyháza, Budapest - A diákok a projektben egy fiktív vállalkozást hoztak létre, e köré szerveződött az új készségek elsajátítása.
Nyíregyháza, Budapest - A diákok a projektben egy fiktív vállalkozást hoztak létre, e köré szerveződött az új készségek elsajátítása.Példaértékű, színvonalas európai együttműködésekben megvalósuló projektek kaptak Nívódíjat a felnőttoktatás, közoktatás és szakképzés területén. A díjazott együttműködések az Európai Unió Egész életen át tartó tanulás programja támogatásával jöttek létre. A díjakat a Tempus Közalapítvány május 10-i Új utakon a netgeneráció oktatásában c. konferenciáján adták át.
Az elmúlt év tíz legjobbnak ítélt oktatási és képzési projektjeit díjazta a közoktatástól a felnőttképzésig a Tempus Közalapítvány. Szerte az országban működnek azok az intézmények, amelyek az Európai Bizottság Egész életen át tartó tanulás programjában Comenius, Leonardo és Grundtvig projektek keretében kiemelkedőt alkottak
A Közoktatás Nívódíjat a nyíregyházi Művészeti Középiskola és Kollégium kapta.
Külső szakembereket vontak be a projektbe
A Kölcsönös kulturális vállalkozásunk című projektet témaválasztásában, célkitűzésében és megvalósításában is az innováció hatja át. A projektben egy fiktív vállalkozást hoztak létre, e köré szerveződött az új készségek elsajátítása. A diákok kiállítást és aukciót szerveztek, weboldalt szerkesztettek, kulturális társasjátékot állítottak össze, interjúkat készítettek a nemzeti kulturális életben fontos szerepet játszó szakemberekkel. A projekt így életszerű tevékenységeken keresztül fejlesztette a tanulók kezdeményező- és vállalkozói készségét, és olyan használható tudást adott kezükbe, ami elősegíti a kreatív és felelős felnőtté válás folyamatát. Kulturális menedzserként való tevékenykedésük a fiktív vállalkozásban nagyon is komoly előkészületei egy későbbi „éles bevetésnek”.
A projekt egyes fázisait pontosan megtervezték, külső szakembereket vontak be a projektbe, azaz a fiatalok vették fel velük a kapcsolatot. A projekt tervezői, végrehajtói teljes mértékben támaszkodtak a fiatalok proaktivitására.
A tanárok között helyi szinten is megvalósult együttműködés a tantárgyak közötti kapcsolatok erősödéséhez vezetett. A projekt innovatív elemei nagymértékben segítették az intézményben folyó oktatás megújítását.