Helyi közélet

2016.07.15. 19:12

Ami elromolhat, az el is fog romlani

Nyíregyháza, Roujan - Amikor végre felbő­gött a motor, hatalmas ováció tört ki.

Lassan befejeződik a franciaországi edzőtábor, s a Cantemus Vegyes Kar utazik tovább Spanyolországba, hiszen mint lapunkban már beszámoltunk róla, az együttes nemzetközi kórusversenyen vesz részt.

Nem indult a busz...

Mint Magyar Péter kórustag blogjából kiderül, a gyönyörű tájak ellenére számos nehézséggel kell szembenéznie az énekkarnak.

„Hiába volt kedd reggel csak kilenctől a reggeli, ha egyszer ezek az átkozott legyek már fél hét után nem hagyják aludni az embert. Roppant idegesítő dolog. A reggel hűvösebb volt a tegnapinál is, és erősebben fújt a szél, így szinte fáztunk.

Mivel a reggeli egy órával csúszott, így a próba is csak tíz órakor kezdődött. Soma minden egyes művet kielemzett, amit a koncerten énekeltünk, mindegyikről elmondta, hogy mi volt a jó, mi volt a rossz, mi az, amin még javítani kell. Meglepetésre kiderült, hogy Kodály Mátrai képek című művében van több apró, de fontos dolog, amin csiszolnunk kell. Ez azért furcsa, mert szerintem ez a darab már több mint tíz éve repertoáron van, szóval szinte unásig tudjuk. Talán épp ez a baj...

...Mivel az ebédet egy órakor költöttük el, így csak kettőkor indultunk el Beziérs-be a tengerpartra. Nem is sok szabadidőnk maradt, tekintve, hogy egyórás az út, és ötkor már indultunk is vissza. Legalábbis indultunk volna. Amikor ugyanis odaértünk a buszhoz, Levente mondta, hogy a napközben tapasztalt akkumulátorprobléma végleg elhatalmasodott, és a busz nem indult. Nem volt mit tenni, leállítottuk a ­forgalmat, 10-15-en nekiálltunk és betoltuk a buszt. A nyaralók és turisták csak pislogtak, hogy mit csinálnak ezek, de amikor végre felbőgött a motor, hatalmas ováció tört ki.

Visszaérkezés után tartottunk még egy rövid próbát, aztán a kilenc órai vacsiig szabad­­időt kaptunk. Sajnos, az idő kifejezetten hidegre és szelesre fordult, így a medencés parti kimaradt. Vacsorára egyébként ismét nagyon finom kaját készített nekünk Ken, fűszeres sült csirke és remek marhasült várt minket többféle salátával. Desszertként igazi angol édesség volt felszolgálva: eperrel és rebarbarával készült.

Felemelő éneklés

A vacsora után érkezett az egész nap legfontosabb momentuma: a közös szabad éneklés Francis-szel. Bementünk a próbaterembe, Francis pedig elővett két kötetet, amiben angol reneszánsz egyházi zeneművek voltak, és abból énekeltünk találomra kiválasztott műveket. Még ha nem is szólt minden tökéletesen, azért így is nagyon felemelő élmény volt.

Ha nagyon elvetemült akarok lenni, azt mondanám, hogy akár még a versenyt is kihagynám azért, hogy itt maradhassunk, és ilyen műveket énekelhessünk. De persze nem mondok ilyet, mert a verseny is nagyon fontos, és azt is nagyon várom.”