Szabolcs-Szatmár-Bereg

2020.11.02. 11:30

Kijavítják a bosszantó úthibákat

A NyírVV Kft. jelenleg melegaszfalttal korrigálja a megyeszékhelyen a kátyúkat.

A kátyúzási munkákat jelenleg is ütemezetten végzik a Magyar Közút dolgozói

Fotó: Pusztai Sándor

A kátyúk élete egyidős az aszfaltos utak megjelenésével. Nincs olyan autós, aki ne hajtott volna bele, ne bosszankodott volna a kerekeket is károsító mélyedések miatt. Szerkesztőségünket folyamatosan keresik meg írásban és telefonon is olvasóink azzal, hogy konkrétan hol hajtottak akkora kátyúba, ami mellett nem mehetnek el szó nélkül. Valójában az efféle burkolathibákkal az adott út üzemeltetőjéhez kell fordulni. Ha például valaki a megyeszékhelyen jár pórul, korántsem biztos, hogy a városnak kell felrónia a problémáját.

A városlakók is jelzik

– Társaságunk kezelésében Nyíregyháza területén 600 kilométernyi burkolt és burkolatlan útszakasz található. Ebből közel 290 kilométer az aszfaltburkolatú út. Az útellenőrök folyamatosan járják a kezelésünkben lévő utakat, és jelzik a kátyúkat. Csakúgy, mint a városlakók – közölte érdeklődésünkre Dicső Péter, a NyírVV Nonprofit Kft. közterület-kezelési igazgatója. Hozzátette: – Az úthibákat az utak kategóriája szerint, illetve a kátyú méretétől és elhelyezkedésétől függően folyamatosan javítjuk. Jelenleg melegaszfalttal korrigáljuk a kátyúkat, ez a téli időszakban csak hidegaszfalttal történhet.

– Az idén is folytattuk a város területén – elsőként a Jósavárosban (Korányi Frigyes köz, Lengyel utca) – a nagy felületű útjavítási projektünket. Ahogy az elmúlt években, úgy ebben az esztendőben is több utcában tudjuk felújítani az elöregedett, rossz minőségű aszfaltburkolatokat. A tervek szerint 2000 tonna melegaszfalt felhasználásával, közel 20 ezer négyzetméteren újul meg az út. A munkálatok során felmarják a meglévő aszfaltburkolatot, ezután az adott útszakaszon lévő közműaknákat helyezik szintbe, végül az új aszfalt kopóréteget építik ki. Egy adott útszakaszon néhány nap eltelhet, amíg az összes munkafolyamattal végeznek. Az említett projekt befejezési határideje november 10-e. Ebben az évben csaknem nettó 130 millió forintot fordítunk útjavításra – jegyezte meg végezetül Dicső Péter.

A magyarországi fő- és mellékúthálózat átlagéletkora 40 év felett van. Az utakat a mainál eleve kisebb teherbírásra és forgalomra tervezték. Természetesen az autópályák átlagéletkora jóval alacsonyabb, ebből is következik, hogy ritkábban fordulnak elő rajtuk úthibák.

Hidegaszfaltos technológia

– Az év első kilenc hónapjában 16 200 tonna aszfaltot használtunk fel burkolatjavításra a megyei közúthálózaton, több mint egymillió forint értékben – szolgált adatokkal Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője. – A kátyúzási munkákat jelenleg is ütemezetten végzik, a téli üzem kezdetéig még további 300 tonna aszfaltot dolgoznak be. A következő hetekben (amennyiben az időjárás lehetővé teszi) a nagy felületű burkolatjavítási munkák során további 2 ezer tonna melegaszfalt gépi bedolgozását tervezzük Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében azokon az útszakaszokon, ahol a burkolat állapota leginkább indokolja a beavatkozást. A burkolathibák javítását a téli időszakban is folyamatosan végezzük majd ideiglenes, hidegaszfaltos technológiával – ha száraz az időjárás és a hőmérséklet 0 fok feletti.

LTL

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában