Jánkmajtis

2021.07.19. 20:00

Már Japánban is tudják, hogy a szatmári szilvának nincs párja

Az egyik legismertebb japán süteménybe hazai szilvalekvár került.

SZA

Azt, hogy a szatmári szilva mennyire különleges és finom, mi, a megyében élők hosszú ideje tudjuk, a zamatos gyümölcs híre pedig Ázsiába is eljutott. Sőt, nem csak a híre: lekvár formájában a szilvát már Japánban is ismerik, csokival kevert töltelékként ugyanis belekerült az egyik legismertebb kávéházlánc népszerű süteményébe.

A lekvár Jánkmajtisról, egészen pontosan az Agricolae Kft.-től jutott el Ázsiába, ami önmagában is nagy dolognak számít, annak ismeretében pedig különösen megsüvege­lendő teljesítmény mindez, hogy tudjuk: a felkelő nap országában a lekvárt szinte egyáltalán nem ismerik, és a süteményeket sem ízesítik gyümölccsel. Ezeket tudva logikusnak tűnik a kérdés: hogy került a szatmári szilvából készült lekvár Ázsiába?

Olyan, mint nálunk a kolbász

– Ez a történet még 2019-ben kezdődött, amikor részt vettünk a Foodex nevű élelmiszeripari kiállításon Japánban, ahová vittünk lekvárokat, befőtteket, s ahol a látogatók megismerkedhettek a számukra újdonságnak számító ízvilággal – mondta lapunknak Jámbor László, a kft. külkereskedelmi munkatársa, és hozzátette: a kiállításon jöttek-mentek az érdeklődők, több céggel is elérhetőséget cseréltek, de a világjárvány miatt elcsendesedtek a kapcsolatok.

– Az áttörés azt követően következett be, hogy a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kóstoltatási akciókat szervezett Japánban. Kiutazott egy kiváló magyar séf, aki kizárólag magyar alapanyagokból készített ételeket, hogy népszerűsítse többek között a libamájat, a Tokaji borokat. Ekkor keltette fel az egyik japán cég, a St. Marc kávéházlánc érdeklődését a szilvalekvárunk.

A szatmári szilvából készült lekvárt megkedvelte a japán kávéházlánc és a croissant-jukba keverik | Fotók: Agricolae

– Az egyik legkelendőbb termékük a „Choco Cro” csokoládés croissant – ez Japánban annyira népszerű, mint nálunk a kolbász: mindenki ismeri. Az ázsiai országban a süteményeket nem ízesítik gyümölcsökkel, a krémeket, töltelékeket főként náluk honos babfajtákból készítik, így kuriózumnak számít, hogy a csokis croissant-jukba belekeverték a mi lekvárunkat. A japán sütemények édesebbek, mint a nálunk megszokottak, a leveles tésztába töltött, csokival kevert szatmári szilvalekváros töltelék édeskés, fanyar íze ezért is számít különlegesnek.

– A sütit a kávéházlánc 400 üzletében vásárolhatják meg a finomságra vágyók országszerte, és a japánok azt is tudják, honnan származik a töltelék, a péksüteményt hirdető táblákra ugyanis felkerült a magyar zászló is – mesélte lapunknak Jámbor László, akitől megtudtuk: szeretnék, ha más termékeik is megjelennének a hatalmas ázsiai piacon.

A minőség fokmérője

– A legnehezebb lépés mindig az első, de ha egy országba sikerül bejutni, könnyebb a helyzetünk. Egy japán cég érdeklődik a magozott meggy- befőttünk iránt, de kisebb kiszerelésre lenne szükségük, mint amilyet jelenleg gyártunk. A japán családok ugyanis általában csak annyi élelmiszert vesznek, amennyit aznap el is fogyasztanak, emiatt mindenből kevesebbet vesznek, s nem halmoznak fel semmit. Emellett szeretnénk, ha az üveges lekvárjaink is megjelennének Ázsiában, és ebből a szempontból nagy előny, hogy Japánban már jelen vagyunk, az ország ugyanis a minőség egyfajta fokmérője.

– A szomszédos országokban tudják, hogy ami ott kapható, az kiváló minőséget képvisel, ezért az ott megjelenő termékek előállítói előnyösebb helyzetben vannak. Bízunk abban, hogy ki tudjuk ezt használni, és hamarosan a térség más országaiban is a polcokra kerülhetnek a szatmári vidék ízei – tette hozzá a szakember.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában