Kerékpár

2020.06.03. 07:56

Hegyeken és völgyeken át kerekeztek

Közel félszázan szálltak szembe a zempléni emelkedőkkel.

Kovács Szilárd is teljesítette a távot

Forrás: Vígh Attila

Fotó: Vigh Attila

A Kisvárda és Környéke Bringások SE és a Tekeregj tavaly szervezte meg első alkalommal a Zemplén 3000 egynapos kerékpáros teljesítménytúrát, s az idén folytatták. A szervezők kis forgalmú közutakon jelölték ki az útvonalat, amit egy nap alatt kellett teljesíteni egyénileg vagy csoportosan is. A teljesítést GPS-alapú készülékkel és pulzusmérővel, pedálfordulat-mérővel vagy wattmérővel, illetve az útvonal online feltöltésével kell igazolni.

Székesfehérvárról is érkeztek

Az idei pünkösdi hétvégén egy közös bringázást szerveztek azok számára, akik nem egyedül, hanem jó társaságban, egymást segítve szerettek volna szembeszállni a zempléni emelkedőkkel. Közel 50 fő érkezett az ország különböző pontjairól, többek között Nyíregyházáról, Debrecenből, Záhonyból, Budapestről, sőt még 360 kilométerről, Székesfehérvárról is.

– Összesen negyvenheten vágtunk neki a távnak, közte a tíz ViniBike-kerékpáros is. Meglepően sokan voltunk, ez azt hiszem annak köszönhető, hogy az ismert okok miatt iaz dén kevés lehetőség volt még eddig szervezett körülmények között nyeregbe pattanni – mondta Vinnai Zsolt, a ViniBike vezetője.

– Csoportosan indult el a mezőny, aztán természetesen szétszakadtunk, mindenki ment a saját tempója szerint. Ami azt illeti, elég nehéz volt teljesíteni, mert 160 kilométeres a táv, a nagy kihívást pedig az összesen 3000 méteres szintkülönbség jelenti. A leggyorsabbak valamivel több mint hat óra alatt teljesítették a távot, az utolsók pedig tíz óra körüli idővel értek célba. A járványhelyzet miatt ez volt a második csoportos megmozdulásunk, ezt megelőzően három hete harmincan a Mátrában tekertünk.

– Egyébként az idén főleg egyénileg edzettünk eddig, amióta azonban engedélyezettek a csoportos edzések, hét közben kedden és csütörtökön közösen tréningezünk, hétvégén pedig mindkét nap tekerünk, szombaton általában hegyi edzést tartunk, vasárnap pedig sík terepen kerekezünk – zárta Vinnai Zsolt.