Szabolcs-Szatmár-Bereg

2022.02.21. 17:30

A sztráda szorosabb kötelék lesz Nyíregyháza és Debrecen között

Jövő év végére készül el az M35-ös autópálya görbeházi csomópontjának hiánypótló fejlesztése.

km

Illusztráció: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft. kivitelezésében épülhet meg az M35-ös autópálya Debrecen–Nyíregyháza és a Nyíregyháza–Debrecen csomóponti ága Görbeházánál. 

 

Stratégiai szövetség 

 

Újabb jelentős, városunkat nagyban érintő beruházás a térségben: közvetlen autópálya-összeköttetést kap Nyíregyháza és Debrecen! 

– írta hivatalos közösségi oldalán dr. Kovács Ferenc polgármester. 

A helyszíni szemle résztvevői elégedetten nyugtázták a beruházás fontosságát | Fotók: MW-archív

A szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyt Jászai Menyhért alpolgármester képviselte a múlt héten tartott helyszíni szemlén, ahol személyesen győződött meg arról, hogy a munkaterület átadásával felgyorsulhatnak az események. 

– Nonszensz, hogy annak idején nem építették ki ezt az ágat, viszont az új csomóponttal már Polgár érintése nélkül lehet eljutni az autópályán Nyíregyházától Debrecenig. Ez a beruházás is megerősíti a cívisvárossal kötött stratégiai szövetségünket – jelentette ki Jászai Menyhért. 

 

További alternatívát kínál 

 

– Jóval többről van szó, mint Nyíregyháza és Debrecen kapcsolatáról, hiszen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése a kis régiókat hozza még közelebb Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéhez. A Hajdúnánás külterületére tervezett MotoGP-versenypálya és autó-motor-sportkomplexum szempontjából is fontos ez a beruházás, hiszen ha majd nagyszabású sportesemények lesznek ott, megnő az igény a szálláshelyekre, és ebből Nyíregyháza is profitálhat – fűzte hozzá. 

A térkép is mutatja, mekkora a jelentősége a fejlesztésnekForrás: Molnár Péter

A kivitelezés költségvetése nettó 4,889 milliárd forint, amelyet hazai forrásból finanszíroznak. A csomópont fejlesztésével 96 ezer köbméter földet mozgatnak meg, 1400 köbméter hidraulikus kötőanyagú pályaszerkezet, 2900 köbméter bitumenes kötőanyagú pályaszerkezet és 5,1 kilométer közúti „visszatartó rendszer” épül meg. 

Ezt a beruházást közel tizenöt esztendeje a baloldali kormány elmulasztotta. Nem pusztán Debrecen és Nyíregyháza szempontjából van komoly jelentősége a görbeházi csomópontnak, a szomszédos megyék közötti kapcsolat még szorosabbá válik, és további alternatívát kínál a távolsági kamionforgalomnak 

– mondta Seszták Oszkár, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában