PR cikk

2010.11.04. 08:33

Újfajta formadinamika

<p>Az új Sportage gyors népszerűségében óriási szerepe van az autó megjelenésének, hiszen a formanyelv hatalmasat változott az elődmodellhez képest.</p>

Az új Sportage hosszabb, szélesebb és alacsonyabb, is mint a korábbi, ugyanakkor formáival és arányaival tökéletesen hozza a szabadidő terepjárók fontos vonásait: az emelt üléshelyzetet, és a biztonságosságot sugárzó megjelenést.

A forma egyik legfőbb meghatározója a magas övvonal, és keskeny oldalüvegek aránya. A Kia formafőnöke, Peter Schreyer szerint: “Az új Sportage esetében a lemez és az üvegfelületek aránya a sportautókét idézi, s a C-oszlopok alakja, mérete és arányai is fontos szerepet játszanak a sportos kép kialakításában. Ez a formára pillantva azonnal egyértelmű.”

Az új Sportage jelentősen könnyebb is elődjénél (modellváltozattól függően átlagosan 91 kilóval), légellenállási tényezője (Cd) pedig mindössze 0.37 (korábban 0.40 volt), ez jótékonyan hat a fogyasztásra.

Az új Sportage sokkal csendesebb is elődjénél, az alapjai masszívak, tökéletesen alkalmazkodnak a nehezebb terepviszonyokhoz is és az utasok sem panaszkodhatnak a komfortra.

Több hely az utasoknak és a csomagoknak

A nagyobb tengelytáv és a korábbinál szélesebb utastér kényelmes helyet kínál, a C-oszlop az eddiginél 186 mm-rel hátrébb került, így a hátul utazók jobban kilátnak. Az új ülések alacsonyabbak az eddigieknél, így könnyebb a ki-beszállás.

A vezető kényelmét jelentősen növeli a korábbinál kényelmesebb és pontosabban kezelhető alsó forgáspontú gázpedál. A vezetőülés vízszintes irányú állítási tartománya 24 mm-rel nőtt az előd Sportage-hoz képest, s az extralistán az első ülések fűtése mellett megjelent a hátsó ülésekhez rendelhető fűtés is.

A hátsó túlnyúlás 70 mm-rel nőtt, így a csomagtér is nagyobb, mint volt, padlója ötüléses utastér kialakításnál 80 mm-rel hosszabb a korábbinál. A szélesség (a padlón mérve) 110 mm-rel nőtt, jelentős részben a hátsó felfüggesztés eddiginél kompaktabb kialakításából adódóan. A csomagtér mérete így kategória első, alapesetben is 564 literes, de a hátsó ülések egymozdulatos, gyors ledöntésével 1,353 literre bővíthető, így akár két biciklit is kényelmesen elnyel a Sportage.

Motorválaszték

Teljesen átalakult a Sportage motorkínálata is. Összesen négy modern erőforrás, kétféle közös csöves turbódízel és kétféle benzines motor alkotja a palettát (1.7 CRDi 115 LE, 2.0 CRDi 136 LE, 1.6 GDI 135 LE, 2.0 CVVT 163 LE).

A takarékos használatot segítheti elő a Kia intelligens stop/start elektronikája (ISG), amely a két kisebbik motorhoz extra felszerelésként választható.

Sebességváltóból háromfélét építenek be: alapesetben öt vagy hatfokozatú kézi egységekkel dolgozhat a sofőr, extraként elérhető hatsebességes s a kormány mögötti fülekkel, kézzel is kapcsolható automata is.

Terepképesség és tökéletes biztonság

Bár a tervezési folyamatban a közúti menetjellemzők kapták a legnagyobb hangsúlyt, az új Sportage terepképességei már csak tekintélyes hasmagasságából (172 mm) adódóan is kiválóak. Első terepszöge 22.7, a hátsó 28.2 fokos, rámpaszöge pedig 17.7 fok.

Az új Sportage két- és négykerékhajtással is elérhető. Amennyiben az útviszonyok ideálisak, a 4WD változatnál a nyomaték csak az első kerekeket hajtja, ám bármikor belépnek a hátsók is, ha az elektronika ennek szükségét látja. Extrém terepen jól jön a „Lock” mód, ilyenkor fixre zár a rendszer, s 50:50 százalékban oszlik el az erő elől és hátul.

A legtöbb európai piacon az új Sportage alapfelszerelésének része az elektronikus menetstabilizáló (ESC), az emelkedős elindulásokkor segítő féknyomás tartó, visszagurulás gátló rendszer (HAC), a lejtőn való leereszkedést segítő féksegéd (DBC) és a vészfékezéskor automatikusan bekapcsolódó vészvillogó (ESS).

A Sportage valamennyi keréken tárcsás szerkezetű fékrendszerét ABS, elektronikus fékerő elosztó (EBD) és vészhelyzetben automatikusan a maximális fékerőt a kerekekre vezérlő vészfék asszisztens (BAS) is segíti.

A menetstabilizáló rendszert új borulásérzékelővel is felszerelték. Ezen keresztül a menetstabilizáló elektronikája előre érzékeli a borulás közeli helyzeteket, és készenlétbe helyezi az oldallégzsákokat, a függönylégzsákokat valamint az övfeszítőket, így azok szükség esetén gyorsabban léphetnek működésbe.

Összegezve: a Genfi Autószalonon debütált a minden ízében új Kia Sportage. Izguljon a konkurencia!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában